Sökning: "ikea hofstede"
Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden ikea hofstede.
1. Cultural Influence in Advertising : A Comparative Analysis of IKEA’s Video Advertising in Sweden and Japan
Magister-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : International marketing activities have a great impact on the prosperity and competitiveness of multinational companies (Akgün, Keskin, & Ayar, 2014). That is why the design of marketing activities is especially important. Researchers claim for cultural sensitivity. LÄS MER
2. Webbdesign i Japan och Sverige : En tvärkulturell analys av webbplatser från hög-kontextuella kulturer och låg-kontextuella kulturer
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknikSammanfattning : Den här uppsatsen syftar till att analysera och identifiera skillnader och likheter i webbdesign mellan två länder, Japan och Sverige. De japanska och svenska webbplatserna för två företag etablerade i både Japan och Sverige, IKEA och DAIKIN, har analyserats utifrån en modell framtagen av Würtz (2006) i en tidigare studie på området. LÄS MER
3. Handlar det bara om slumpen, egentligen? : En kvalitativ fallstudie om att anpassa reklambudskap internationellt
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Denna studie behandlar fenomenet anpassning av internationell marknadskommunikation. Tidigare studier har visat på att en anpassning av marknadsföring bör göras, speciellt gällande marknadskommunikation (Mooij, 2004). LÄS MER
4. Swedish CSR Made in Taiwan : A case study of cross-cultural management within IKEA and Scania
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Ekonomihögskolan, ELNUSammanfattning : .... LÄS MER
5. Assessment of cultural gaps in IKEA’s IT operation in Shanghai, China : MBA-thesis in marketing
Magister-uppsats, Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Research related to culture, and analysis of the collected information needs frameworks to understand and solve the complex questions about cross culture behaviour and their integration, particularly when a company with strong native cultural influence starts its operation in another country which has similarly strong local culture. Using Hofstede and Trompenaars, Hampden’s dimensions of cultural understanding, this study aims to understand and assess the challenges related to integration of cultures, when Swedish MNC IKEA started its IT Operation in Shanghai, drawing conclusions about how and if the cultural behaviours did fit the existing frameworks and underlining the cultural gaps still existing in the organisation. LÄS MER