Sökning: "impact marketing mix"

Visar resultat 1 - 5 av 66 uppsatser innehållade orden impact marketing mix.

  1. 1. Människa vs. Maskin : En studie om Artificiell Intelligens i marknadsföringens värld.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Karolina Thollander; Johanna Malm Sandberg; [2023]
    Nyckelord :Artificial Intelligence; B2B marketing; Digital marketing; Marketing mix; ChatGPT; AI in digital marketing; Artificiell Intelligens; B2B-marknadsföring; Digital marknadsföring; Marknadsföringsmix; ChatGPT; AI inom digital marknadsföring;

    Sammanfattning : Artificiell Intelligens, AI, har genom den senaste tidens tekniska utveckling fått en allt större roll inom marknadsföringsarbetet. Denna studie syftar till att undersöka hur ansvariga inom marknadsföring upplever att AI påverkar deras arbete samt hur ett möjligt samarbete mellan AI och människan kan se ut inom marknadsföring. LÄS MER

  2. 2. Storvreta IBK:s arbete med marknadsföringsmixen : En kvalitativ undersökning om hur Storvreta IBK arbetar med marknadsföringsmixen för att skapa ett attraktivt evenemang

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Klara Wennerholm; [2023]
    Nyckelord :marketing mix; sports; sports club; floorball; Storvreta IBK; marknadsföringsmixen; sport; idrottsklubb; innebandy; Storvreta IBK;

    Sammanfattning : Innebandyklubben Storvreta IBK leder publikligan i Svenska Superligan och har länge haft höga publiksiffror. Detta bevisar att Storvreta IBK har ett attraktivt evenemang att erbjuda och andra klubbar har tagit inspiration från dem kring upplägg och liknande. LÄS MER

  3. 3. Lost in the Weeds : Understanding the Firm's Perspective of Regulations on Marketing Communications in the Canadian Cannabis Industry

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Benjamin Farnworth; Edward Williams; [2023]
    Nyckelord :External Regulation; Marketing Communication; Institutional Theory; Institutional Pressures; Isomorphic Pressure; Canadian Cannabis Industry;

    Sammanfattning : Background: Marketing communication is the process of communicating with the customer, this is all communicative materials that are produced by the firm in order to influence the consumer. Regulations are all the rules, instructions, memos issued by a market authority that dictate the ways a firm may present their brand. LÄS MER

  4. 4. Marknadsföringsstrategier Inom Dagligvaruhandel Under Hög Inflation : En Kvalitativ Studie

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Adris Ahmady; Maryam Mohammed; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel: Marknadsföringsstrategier inom dagligvaruhandeln under hög inflation Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Adris Ahmady och Maryam Mohammed Handledare: Peter Ek Datum: 2023-juni Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka marknadsföringsstrategier för företag inom dagligvaruhandel under en hög inflationstakt. För att bidra med ökad förståelse kring hur företagens marknadsföring påverkas, görs en jämförelse mellan strategier inom marknadsföring som företagen tillämpar under normala ekonomiska omständigheter och hur dessa förändrats eller påverkats under en ekonomisk kris, i detta fall en stigande inflation. LÄS MER

  5. 5. Study On The Interaction Between Green Marketing Mix Element And Consumer Purchase Intention Of The Hotel Industry In Sri Lanka.

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Harshani Kalahevithana; Chamilka Wickramasinghe; [2023]
    Nyckelord :Hotels; Tourism Industry; Green Marketing Mix; Consumer purchase intention; Sustainability; Product; Price; Place; and Promotion;

    Sammanfattning : The main purpose of this study is to evaluate the interaction between the green marketingmix elements and consumer’s purchase intention with reference to hotels in coastal beltin Sri Lanka. This study shows Green Product, Green Price, Green Distribution, andGreen Promotion influence consumer’s purchase intention. LÄS MER