Sökning: "individualized teaching"
Visar resultat 1 - 5 av 104 uppsatser innehållade orden individualized teaching.
1. An Intervention Study on the Use of Artificial Intelligence in the ESL Classroom: English teacher perspectives on the Effectiveness of ChatGPT for Personalized Language LearningEn
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : The recent release of AI tools for public use allows for the development of novel teaching approaches for goals that often present challenges in the classroom, such as the need for personalized learning materials. The current study enlists a four-week ChatGPT-based personalized learning intervention in tandem with a teacher questionnaire and interviews in two upper-secondary schools in Southern Sweden to investigate English teacher perceptions of the benefits and challenges of using AI for personalized language learning. LÄS MER
2. Differentiation in Practice? A Study on what Challenges English Teachers Face in Applying Differentiation
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)Sammanfattning : Differentiation concerns teachers’ strategies and methods to design teaching in response to the natural variation in heterogeneous classrooms. In this study, it is looked upon as a method of inclusion in English teaching to enhance the students’ learning regardless of their levels. LÄS MER
3. The Usefulness of Auditory Aid in Reading Assignments for Dyslexic L2 English Learners in Secondary School
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : In a democratic school system, all students should be included regardless of their individual differences. However, dyslexic students run the risk of being left behind in the process of becoming an independent reader. LÄS MER
4. Differentierad matematikundervisning : En litteraturstudie om särskilda anpassningar i samband med flerspråkiga elever inom matematikundervisning i mellanstadiet.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i HalmstadSammanfattning : Syftet med denna litteraturstudie är att undersöka strategier och metoder som läraren kantillämpa för att differentiera undervisning för flerspråkiga elevers inlärning av matematik imellanstadiet. Studien syftar till att erbjuda en ny insikt om ett differentierat arbetssätt ochskapar en medvetenhet om vikten av anpassningar när det gäller matematikundervisning fördenna elevgrupp. LÄS MER
5. Är den prehospitala vården i Sverige jämlik? : En studie om sjuksköterskors erfarenhet av att bedöma melaninrik hud
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsovetenskaperSammanfattning : Bakgrund: Inom ambulanssjukvård i Sverige, likt inom övrig sjukvård, ökar förekomsten av patienter med melaninrik hud. Lagkrav om individanpassad och jämlik vård finns, samtidigt påvisas brister i undervisning om melaninrik hud för sjuksköterskestudenter. LÄS MER