Sökning: "intern marknadsundersökning"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden intern marknadsundersökning.

  1. 1. Kostymbyxa utan sidsöm : En studie kring borttagningens påverkan hos en kostymbyxas sidsöm

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Sandra Lamti; [2018]
    Nyckelord :Suit pant; Fit; Side-seam; Grainline; Fitting; Kostymbyxa; Passform; Sidsöm; Trådrak; Avprovning;

    Sammanfattning : Det mest vanliga idag är att kostymbyxor har två sidsömmar eftersom den har en stor vikt för plaggets passforms och komfort. Om dessa inte existerar måste byxans innerbensöm inrymma all passform vilket gör det problematiskt då byxan ska sitta nära kroppen. LÄS MER

  2. 2. Vad kunderna vill ha : En studie om önskvärda egenskaper hos butikspersonalen i kosmetikabranschen

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Therese Carlehöjd; Ida Karlsson; [2008]
    Nyckelord :kosmetikabranschen; intern marknadsföring; deltidsmarknadsförare; butikspersonal;

    Sammanfattning : Den ökande graden av homogena produkter och en allt högre konkurrens mellan företag skaparett behov för företagen att differentiera sig genom service. Fler och fler företag använder sig avproduktsupportservice för att skapa konkurrensfördelar. LÄS MER

  3. 3. För naturens bästa : en studie av svensk kvalitetsmärkning av ekoturism

    L3-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Pia Svensson; [2004]
    Nyckelord :ekoturism; resa; miljö; kvalitet; marknadsföring; varumärke; certifiering; märkning;

    Sammanfattning : Nature's Best is a quality-label for Swedish Eco-tourism. It is one of very few active ecotourism labels and the only one that claims quality as its main focus. The objective of this thesis is to evaluate the certification scheme Nature's Best with regards to the values the certification creates for the companies that certify their products. LÄS MER

  4. 4. Materialundersökning

    Kandidat-uppsats, Grafisk teknik

    Författare :Katrin Schiskin; [2002]
    Nyckelord :Marknadsundersökning; konkurrentanalys; intern analys; Högskolan Dalarna; struktur; informationsmaterial.;

    Sammanfattning : This report emphasizes the importance of seeing a university as a company that offers a service. It isimportant to see the different quality dimensions that distinguish a service. The customer-focused planninghas also set the structure of this degree project. LÄS MER