Sökning: "intern service inom företag"

Visar resultat 1 - 5 av 60 uppsatser innehållade orden intern service inom företag.

  1. 1. Barriers and Enablers for Repurposing Vehicle Components in Cross-Sector Collaborations : A Case Study of a Swedish Vehicle Manufacturer

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Elin Kjellberg; Violet Mirgati; [2023]
    Nyckelord :circular economy; circular business model; cross-sector collaboration; transportation industry; repurpose; circulär ekonomi; cirkulär affärsmodell; tvärsektionella samarbeten; transportindustrin; repurpose; återbruk;

    Sammanfattning : Sweden's economy is currently heavily dependent on a linear economy model, where raw material ultimately is discarded as waste. The linear approach is unsustainable for manufacturing companies in the long term. LÄS MER

  2. 2. Quality from the perspective of the internal customer : Internal service experience in a manufacturing industry company

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)

    Författare :Stina Enblom; Silvia Padovan; [2023]
    Nyckelord :customer experience; service quality; internal service quality; service profit chain; customer satisfaction; internal customer satisfaction; customer perceived value; kundupplevelse; servicekvalitet; intern servicekvalitet; service profit chain; kundnöjdhet; intern kundnöjdhet; customer perceived value;

    Sammanfattning : För att förbättra servicekvaliteten är kartläggning och mätning av kundupplevelse en viktig del av förbättringsarbetet. Detta är mestadels studerat ur den externa kundens perspektiv, och inte lika ofta ur den interna kundens. LÄS MER

  3. 3. Tjänstepension - värdet ökar med kunskap : En fallstudie om en organisations kommunikationsprocess

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Hanna Gjulem; Angelica Kollberg; [2023]
    Nyckelord :Information sharing; internal communication; knowledge; knowledge management; pension knowledge; generational differences; Informationsdelning; intern kommunikation; kunskap; organisationslärande; pensionskunskap; generationsskillnader;

    Sammanfattning : I studien undersöks medarbetarnas syn på den interna kommunikationen om tjänstepension inom ett tjänsteproducerande företag. Utgångspunkten i undersökningen var att genom en enkätundersökning undersöka hur medarbetarnas pensionskunskaper såg ut, hur deras intresse var samt om hur de upplevde att organisationen informerar om tjänstepensionen. LÄS MER

  4. 4. Research in methods for achieving secure voice anonymization : Evaluation and improvement of voice anonymization techniques for whistleblowing

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Erik Hellman; Mattias Nordstrand; [2022]
    Nyckelord :Voice anonymization; voice deanonymization; data privacy; machine learning; neural networks; whistleblowing; röstanonymisering; röstdeanonymisering; datasäkerhet; maskininlärning; neurala nätverk; visselblåsning;

    Sammanfattning : Safe whistleblowing within companies could give a more transparent and open society, and keeping the whistleblower safe is key, this has led to a new EU Whistleblowing Directive requiring each organization with more than 249 employees to provide an internal channel for whistleblowing before 17 July 2022. A whistleblowing service within an entity should provide secure communication for the organization and its employees. LÄS MER

  5. 5. Digitalisering inom teknikhandelns småföretag : Hur småföretag hanterar digitaliseringens möjligheter och utmaningar inom den traditionella industrin.

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Peter Svensson; [2021]
    Nyckelord :digitalization; small businesses; wholesale; technical trading; digital capabilities; leadership capabilities; digitalisering; småföretag; partihandel; teknikhandel; digital förmåga; ledarskapsförmåga;

    Sammanfattning : Digitaliseringen erbjuder utmaningar och möjligheter för såväl små som stora företag och driver inom partihandeln effektivisering, stordriftsfördelar och automatisering vilket bedöms leda till fortsatt konsolidering med färre och större företag. Forskning visar att förutsättningarna att hantera utmaningar och möjligheter ser olika ut beroende på olika faktorer som företagsstorlek, ålder, bransch och resurser. LÄS MER