Sökning: "kabinpersonal"

Visar resultat 6 - 9 av 9 uppsatser innehållade ordet kabinpersonal.

  1. 6. An analysis of the robustness of SAS crew schedules

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Kommunikations- och transportsystem; Linköpings universitet/Tekniska högskolan

    Författare :Nina Alfredsson; Josefin Angvarson; [2015]
    Nyckelord :Robusthet; schemaläggning; besättningsscheman; flygbolag; nyckeltal;

    Sammanfattning : Scandinavian Airlines (SAS) är nordens största flygbolag och har en besättning på 5 000 personer med baser i Danmark, Norge och Sverige. SAS besättningsscheman för kabinpersonal med bas Stockholm samt piloter med samma bas och kvalifikationer för flygplanstypen Boeing 737 har analyserats. LÄS MER

  2. 7. Flygande mat - kabinpersonals måltidssituation

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Sektionen för lärande och miljö

    Författare :Ellen Hugosson; Johanna Johansson; [2015]
    Nyckelord :Cabin crew; guidelines; meals; meal environment; health; Kabinpersonal; riktlinjer; måltider; måltidsmiljö; hälsa.;

    Sammanfattning : Inledning Yrket som kabinanställd inom flyget präglas av serviceanda och ansvar för passagerares säkerhet. Arbetsmiljön innebär fysiska påfrestningar vad gäller till exempel kabintryck och låg syrenivå. Mat och måltider intas under olika tider på dygnet och infaller sällan på normala måltidstider. LÄS MER

  3. 8. Personlig och effektiv service

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Li Gustavsson; Caroline Svensson; [2013]
    Nyckelord :Effektivitetslogiken; servicelogik; rutiner; servicemötet; sanningens ögonblick; handlingsfrihet; känslor; roll; kabinpersonal; Social Sciences;

    Sammanfattning : Titel: ”Personlig och effektiv service” – Hur hanterar kabinpersonalen relationen mellan effektivitet och personligt servicemöte? Universitet: Lunds Universitet, Campus Helsingborg, Institutionen för Service Management Kurs: KSKK01 Service Management: Examensarbete för kandidatexamen, 15 hp, VT2013 Författare: Li Gustavsson & Caroline Svensson Handledare: Malin Espersson Nyckelord: Effektivitetslogiken, servicelogik, rutiner, servicemötet, sanningens ögonblick, handlingsfrihet, känslor, roll, kabinpersonal Problemformulering: Delar av serviceindustrin tycks utgå från två motstridiga inriktningar, nämligen effektivitets- och servicelogiken. Teorin pekar på att dessa logiker strävar mot två motsatta riktningar. LÄS MER

  4. 9. "Gratis kaffe eller en transport från destination A till destination B" - Hur hanterar kabinpersonal kombinationen intern effektivitet och goda servicemöten?

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Sanna Skog; Caroline Leonardsson; Johanna Arnesson; [2006]
    Nyckelord :servicemötet; kabinpersonal; kvalitet; roll och intern effektivisering; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Vi har genom att studera de olika delarna Servicemötet, Servicekvalitet samt Kabinpersonalens roll kommit fram till att kabinpersonalens roll har förändrats och att detta i sin tur inverkar på hur de interagerar i servicemötet. Faktorer som lett till våra slutsatser är bland annat den tekniska utvecklingen, som utgör en del i den interna effektivisering, vilket har bidragit till att servicemötet kommit att förflyttas in i kabinen. LÄS MER