Sökning: "kellogg"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade ordet kellogg.

  1. 1. Maskot som kommunikativ strategi : En semiotisk analys av antropomorfa karaktärer på flingpaket

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Olivia Persson; [2022]
    Nyckelord :Anthropomorphism; cereal packaging; mascot marketing; packaging design; representation.;

    Sammanfattning : This essay compares five breakfast cereal packages to study how they visually communicate to the audience through anthropomorphic mascots. The purpose of this study is to contribute with knowledge of how the use of anthropomorphic mascots can help a brand communicate. LÄS MER

  2. 2. Vem är Kellogg's-kvinnan? : En fallstudie om hur Kellogg’s väljer att framställa kvinnan i reklam ur ett retoriskt perspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Makda Bereket; Elise Rangstedt; [2020]
    Nyckelord :Special K; weightloss; woman; stereotype; rhetoric; Love your body-discourse; Special K; viktnedgång; kvinna; stereotypisk; retorik; Love your body-diskurs;

    Sammanfattning : Studien har utgått från fyra olika reklamfilmer från företaget Kellogg’s. Uppsatsen är en fallstudie som syftar till att undersöka hur företaget Kellogg's använder retoriska strategier i samband med hur kvinnan i reklamfilmerna framställs. LÄS MER

  3. 3. The Relationship Between The Brand Strategy And Business Strategy

    Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Avd.)

    Författare :Ahmed Karaömer; [2013]
    Nyckelord :Brand architecture; Porters generic strategies; Market Segmentation;

    Sammanfattning : In this study the relationship between three companies brand strategies and business strategies were investigated based on Aaker’s view on brand architecture. The concept and its strategies are characterized by the driving roles brands possess. LÄS MER

  4. 4. Det folkrättsliga självförsvarets utveckling: från Navy Island till Kabul; från stenmurar till brandväggar

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Mårten Ihd; [2013]
    Nyckelord :Folkrätt; självförsvar; Law and Political Science;

    Sammanfattning : This paper is about the right to self-defense, as an exception from the duty to refrain from use of force in international law. The purpose is to examine whether this right has changed from the time when the prohibition of force was implemented, and to explain why this is, or if there has been no change, why not. LÄS MER

  5. 5. To what extent the brand equity of high-involvement products influence the consumers’ purchase decision: An empirical study in Umeå, Sweden

    Master-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Mahabubur Rahman; Mohammed Anisur Rahaman; [2008]
    Nyckelord :brand equity; high-involvement products; consumers’ purchase decision;

    Sammanfattning : In today’s world, consumerism is dominating all the aspects of our life. In society, life follows the pattern of the capitalist culture where the human values have a different measure. We do live in a branded world. There is no doubt about it. LÄS MER