Sökning: "kompetensutveckling i offentlig sektor"
Visar resultat 16 - 20 av 26 uppsatser innehållade orden kompetensutveckling i offentlig sektor.
16. Digital kompetens : Äldreomsorgspersonals upplevelser av en digitaliserad arbetsplats
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomiSammanfattning : This study highlights the importance of computer technology and its impact on elder care staff's skills development in the public sector. The government presents the digital agenda within which information and communication technology today is considered to have a potential for sustainability, growth and development. LÄS MER
17. Ledarskapsutveckling genom mentorskapsprogram - En studie av ett mentorskapsprograms betydelse som ledarskapsutvecklingsinsats inom offentlig sektor
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskapSammanfattning : Genom ett samarbete mellan offentliga arbetsgivare i Västsverige har ett nätverk för samverkan kring ledarskap i offentlig verksamhet skapats. Nätverket driver bland annat ett mentorskapsprogram för chefer på höga chefspositioner inom de olika offentliga organisationerna. LÄS MER
18. Varför just nu? : En kvalitativ studie av ett hälsoprojekt
Kandidat-uppsats, Institutionen för samhälls- och välfärdsstudierSammanfattning : Vårt syfte med denna studie har varit att beskriva de individuella och organisatoriskaomständigheter som skapade förutsättningar för genomförandet av hälsoprojektet. Vi hardärmed sökt svar på vilka möjligheter informanterna upplevde fanns för att tillämpa sig av denya kunskaper som förvärvats under projektet. LÄS MER
19. Rätt mental inställning kan förändra en hel bransch : En fallstudie i knowledge management på ett teknikkonsultföretag
Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)Sammanfattning : “Knowledge is like money: to be of value it must circulate, and in circulating it can increase in quantity and, hopefully, in value.” – Louis L’Amour Kunskap är ofta något som tas för givet och som självklart i många organisationer men faktum är att kunskap är en värdefull som resurs som rätt hanterad kan vara en väldig tillgång för en organisation. LÄS MER
20. Eftersöka, utveckla och vårda : när nyckelkompetensen går på två ben
Magister-uppsats, Institutionen för ekonomiSammanfattning : Syfte: Att studera hur relationen mellan arbetsgivaren och den enskilde arbetstagaren påverkar offentlig verksamhets möjlighet att attrahera, rekrytera samt behålla nyckelkompetens inom organisationen. Metod: Studien har utgått från en kvalitativ datainsamlingsmetod genom intervjuer med respondenter ur Landstinget Gävleborg. LÄS MER