Sökning: "kompetensutveckling i offentlig sektor"
Visar resultat 6 - 10 av 26 uppsatser innehållade orden kompetensutveckling i offentlig sektor.
6. Digital kompetensutveckling: Intention och digital kompetens i folkbibliotekets internutbildning
Master-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för ABM, digitala kulturer samt förlags- och bokmarknadskunskapSammanfattning : Digital literacy has become increasingly important. It's often linked to concepts like the information society, which we use to understand the complex changes in ways we socially and economically organize and run society today. LÄS MER
7. Leda kvalitetsarbetet för en hållbar framtid : Kvalitetschefens roll, kompetens och utveckling isvenska företag och organisationer
Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kvalitets- och maskinteknikSammanfattning : För att lyckas med kvalitetsarbetet är kvalitetschefens roll och kompetens av betydelse. Samtidigt visar studier att kvalitetschefens roll är otydlig och att relativt få har utbildning på universitetsnivå. LÄS MER
8. ” Brist på sjuksköterskor finns det egentligen inte, det är bara brist på attraktiva arbetsgivare” : En studie om att behålla sjuksköterskor i en offentlig sektor
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Personal och arbetslivSammanfattning : Bakgrund och problemformulering: Denna studie baseras på hur sju sjuksköterskor upplever sin arbetssituation i förhållande till attraktivt arbete och vad som får dem motiverade till att stanna kvar på sin arbetsplats. I många år har avdelningen haft ett gott rykte och det har varit låg personalomsättning bland sjuksköterskorna. LÄS MER
9. Mellanchefers behov av kompetensutveckling : En kvalitativ studie om vilka behov mellanchefer upplever att de behöver kompetensutvecklas inom i offentlig och privat sektor
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik och lärande (PEL)Sammanfattning : Kompetensutveckling har blivit ett viktigt verktyg för dagens organisationer, både för verksamhetens framgång och för medarbetarens prestation. Rollen som mellanchef har fått en större betydelse och har blivit allt mer komplex och central i en organisation. LÄS MER
10. "Fungerar det interna får man det externa på köpet" : En kvalitativ studie om intern employer branding i offentlig sektor
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälleSammanfattning : Den offentliga sektorn förändras genom så kallad ”företagisering” vilket innebär att organisationer inom den offentliga sektorn i allt högre grad strävar efter att likna den privata sektorn. Genom detta sker organisationsförändringar som i sin tur leder till ett förändrat arbetssätt inom offentliga organisationer. LÄS MER