Sökning: "konferensbranschen"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet konferensbranschen.
1. Det bästa sättet att förutsäga framtiden är att skapa den : En kvalitativ flerfallsstudie om hur Stockholms konferensaktörer ställer sig gentemot mellanhandsföretag och hållbar utveckling
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/TurismvetenskapSammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka hur centrala nyckelpersoner inom konferensbranschen i Stockholm arbetar i förhållande till hållbara strategier och externa resurser under planering och utförande av konferenser. Den ämnar även att undersöka hur visionen gällande den framtida konferensen ser ut och vidare diskuteras trender och mönster som cirkulerar i branschen samt hur dessa upprätthålls. LÄS MER
2. Hur ett trovärdigt miljöarbete skapas inom hotell- och konferensbranschen
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Miljövetenskaplig utbildningSammanfattning : The study investigates the difficulties small companies experience in implementing a standardized environmental management system or achieving an Eco-label. Further the study evaluates what should be included in an environmental management system to establish credibility. LÄS MER
3. Konferera i solen? : En studie kring konsumentval inom konferensbranschen
Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och ITSammanfattning : In today's society, consumers get in touch with hundreds of advertising messages a day from companies. It is up to the consumer to choose the messages they want to listen to and ignore the ones they want. Today, there is an advertising saturation and this has implications for both producers and consumer. LÄS MER
4. Icke-finansiella mål och mått. En studie om överensstämmelsen mellan kundnöjdhet och kundlojalitet
D-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund och problemdiskussion: Strävan att uppnå mål är en grundläggande faktor som påverkar alla typer av företag. Dessa mål kan uttryckas i finansiella termer, men på senare år har även icke-finansiella mål och mått fått allt större betydelse. LÄS MER
5. Intern marknadsföring i tjänsteföretag : En fallstudie av Viking Line
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Viking Line har bedrivit kryssningstrafik på norra Östersjön sedan 1959. Idag konkurrerar företaget om passagerarna med ett flertal andra rederier på Östersjön. LÄS MER