Sökning: "konferensbranschen"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet konferensbranschen.

  1. 1. Det bästa sättet att förutsäga framtiden är att skapa den : En kvalitativ flerfallsstudie om hur Stockholms konferensaktörer ställer sig gentemot mellanhandsföretag och hållbar utveckling

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Linnea Sundling; Malin Bååt Sporrstedt; [2018]
    Nyckelord :Conference; meeting industry; professional meetings; business travel; sustainability; intermediator; Konferens; mötesindustri; professionella möten; affärsresa; hållbar utveckling; mellanhänder;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka hur centrala nyckelpersoner inom konferensbranschen i Stockholm arbetar i förhållande till hållbara strategier och externa resurser under planering och utförande av konferenser. Den ämnar även att undersöka hur visionen gällande den framtida konferensen ser ut och vidare diskuteras trender och mönster som cirkulerar i branschen samt hur dessa upprätthålls. LÄS MER

  2. 2. Hur ett trovärdigt miljöarbete skapas inom hotell- och konferensbranschen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Miljövetenskaplig utbildning

    Författare :Ingrid Wadman; [2014]
    Nyckelord :Aplagården; environmental management; environmental licensing; ISO 14001; Nordic Eco label; Svensk Miljöbas; hotel and conference industry; greenwashing; environmental review; Earth and Environmental Sciences;

    Sammanfattning : The study investigates the difficulties small companies experience in implementing a standardized environmental management system or achieving an Eco-label. Further the study evaluates what should be included in an environmental management system to establish credibility. LÄS MER

  3. 3. Konferera i solen? : En studie kring konsumentval inom konferensbranschen

    Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Marika Ahlberg; [2010]
    Nyckelord :konsumentbeteende; upplevelseindustrin; relationsmarknadsföring; marknadsundersökning; konferenser;

    Sammanfattning : In today's society, consumers get in touch with hundreds of advertising messages a day from companies. It is up to the consumer to choose the messages they want to listen to and ignore the ones they want. Today, there is an advertising saturation and this has implications for both producers and consumer. LÄS MER

  4. 4. Icke-finansiella mål och mått. En studie om överensstämmelsen mellan kundnöjdhet och kundlojalitet

    D-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Kristin Ericsson; Linda Wang; [2009-02-16]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Bakgrund och problemdiskussion: Strävan att uppnå mål är en grundläggande faktor som påverkar alla typer av företag. Dessa mål kan uttryckas i finansiella termer, men på senare år har även icke-finansiella mål och mått fått allt större betydelse. LÄS MER

  5. 5. Intern marknadsföring i tjänsteföretag : En fallstudie av Viking Line

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Therese Österberg; Edita Starcevic; [2006]
    Nyckelord :Intern marknadsföring; Viking Line; kvalitetsskapande;

    Sammanfattning : Viking Line har bedrivit kryssningstrafik på norra Östersjön sedan 1959. Idag konkurrerar företaget om passagerarna med ett flertal andra rederier på Östersjön. LÄS MER