Sökning: "kvantitativ variabel"
Visar resultat 6 - 10 av 205 uppsatser innehållade orden kvantitativ variabel.
6. Är utbildning lösningen för ökad demokrati?
L2-uppsats, Lunds universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : Denna undersökning tittar på sambandet mellan utbildningsnivå och nivån av liberal demokrati i 35 länder som har hela eller delar av sin landmassa på den europeiska kontinenten, för att ta reda på om utbildning är en lösning för ökad nivå av liberal demokrati. Hypotesen antar att det ska finnas ett starkt positivt samband mellan utbildning som oberoende variabel och liberal demokrati som den beroende variabeln. LÄS MER
7. Att drömma sig bort : En korrelationsstudie om dagdrömmande, emotionsreglering och ålder
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för psykologi (PSY)Sammanfattning : Olika forskare är eniga om att det är ett vanligt fenomen att vandra i väg i tankarna, vilket påverkar hur vi fungerar i vår vardag, men det finns olika teorier kring varför vi gör det. Studiens syfte var att undersöka om det fanns samband mellan förekomst av mind wandering och emotionsregleringsstrategierna kognitiv omvärdering (reappraisal) och expressiv förträngning (suppression). LÄS MER
8. Sociala mediers påverkan på investerares riskbenägenhet : En undersökning av medierande faktorer
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Det senaste decenniet har användandet av sociala medier exploderat och blivit en plattformdär information och tips om aktier och investeringar delas ut. Unga personer är de störstaanvändarna av sociala medier, och tidigare studier visar att denna åldersgrupp uppvisar ettmer riskfyllt beteende på aktiemarknaden. LÄS MER
9. Varumärkeskännedom, digital innehållsmarknadsföring på sociala medier eller eWOM : En kvantitativ studie om vilket som har störst påverkan på konsumenters köpbeslut online
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Purpose: The aim of the study is to find out which factor of brand awareness, digital content marketing on social media and eWOM, has the greatest impact on a consumer's online purchase decision. Methodology: A quantitative study that aims to create a basic understanding of which variable of brand awareness, social media content marketing and eWOM has the greatest impact on a consumer's purchase decision. LÄS MER
10. Redskap som behövs för långvariga kundrelationer : En kvantitativ studie om vilken påverkan kundengagemang, kundupplevelser inom sociala medier och tillfredsställelse har på kundlojalitet.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)Sammanfattning : I en affärsvärld där företag är ständigt utsatta för konkurrens är det viktigt för företagen att veta hur de ska inneha lojala kunder. Syftet med studien är att undersöka vilken påverkan kundengagemang, kundupplevelser inom sociala medier och tillfredsställelse har på kundlojalitet. LÄS MER