Sökning: "lärarens bruk"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden lärarens bruk.

  1. 1. The use of and attitudes to voice amplification in higher education institutions

    Magister-uppsats, KTH/Medicinteknik och hälsosystem

    Författare :Joshua David Ashok; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Background: Voice is still the most important tool used by teachers, but voice is varied and subject to problems. Teachers who lecture for long hours or have taught for most of their professional lives, face issues such as voice discomfort, chronic voice disorders, occupational voice disorder, stress, physiological and psychological problems. LÄS MER

  2. 2. Codeswitching in the Swedish EFL classroom : A comparative study of teachers’ views and practices regarding first language use and related guidelines

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för språk, litteratur och interkultur (from 2013)

    Författare :Rickard Nilsson; [2019]
    Nyckelord :codeswitching; EFL classroom; teachers’ beliefs; teachers’ practices; national guidelines; kodbyte; engelskundervisning; lärares tro; lärares bruk; nationella styrdokument;

    Sammanfattning : In this qualitative case study, the beliefs and practices regarding codeswitching in the EFL classroom are compared between selected teachers of English in upper-secondary and compulsory school (school years 7-9) from Sweden. Through semi-structured interview questions, the data were collected from six teachers from each of the respective levels of education. LÄS MER

  3. 3. Teachers' codeswitching to L1 in the EFL classroom : A comparative study of a Chinese and Swedish teachers' beliefs and practices

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för språk, litteratur och interkultur

    Författare :Rickard Nilsson; [2016]
    Nyckelord :codeswitching; EFL classroom; teachers beliefs; teachers practices; kodväxling; engelskundervisningen; lärarens åsikter; lärarens bruk;

    Sammanfattning : This qualitative study deals with Chinese middle school teachers' and Swedish upper secondary school teachers' beliefs and practices regarding the use of L1 in the EFL classroom. Through semi-structured interview questions, data were collected from five Chinese teachers and five Swedish teachers. LÄS MER

  4. 4. Digitala verktyg i musikundervisningen - En studie av Digital Natives & Digital Immigrants ur ett sociokulturellt perspektiv.

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Karolina Störling; Desirée Skönneberg; Albin Nyström; [2014]
    Nyckelord :musik; digitala verktyg; IKT; Digital Native Immig;

    Sammanfattning : SyfteVårt syfte är att genom en kvalitativ studie undersöka hur musiklärare använder sig av digitala verktyg iundervisningen, främst inom musikskapande. Vi ville också ta reda på huruvida lärarens tillhörighet tillgenerationerna Digital Native och Digital Immigrant kan tänkas påverka lärarens användande av digitalaverktyg, samt om lärarens inställning till IKT kan tänkas ha någon inverkan på det ovanstående. LÄS MER

  5. 5. Med eller utan hjälp av modersmålet? En flerfallsundersökning av hur lärare uppfattar sin undervisning

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Pedagogik

    Författare :Johanna Eriksson; [2009]
    Nyckelord :pedagogik; lärare; språk; modersmål; språklärare; Social Sciences;

    Sammanfattning : Syftet med fundersökningen är att ta reda på hur fyra språklärare uppfattar sin undervisning och vilka metoder de använder sig av i klassrummet. Koncentrationen är lagd på huruvida och i vilket omfång de använder sig av elevens modersmål och hur detta påverkar deras arbete. LÄS MER