Sökning: "learning to write"
Visar resultat 1 - 5 av 253 uppsatser innehållade orden learning to write.
1. Lärares perspektiv på skrivinlärning i årskurs F–3 : Perspektiv på hur elevers skrivinlärning främjas
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Syftet med föreliggande studie är att undersöka hur ett urval av sex F–3 lärare arbetar med elevers skrivinlärning. I den här studien intervjuas sex F–3 lärare om hur de arbetar med elevers skrivinlärning. LÄS MER
2. Self-Supervised Learning for Tabular Data: Analysing VIME and introducing Mix Encoder
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Fysiska institutionenSammanfattning : We introduce Mix Encoder, a novel self-supervised learning framework for deep tabular data models based on Mixup [1]. Mix Encoder uses linear interpolations of samples with associated pretext tasks to form useful pre-trained representations. LÄS MER
3. Är det fria ordet fritt i läromedlen? : En studie av synen på argumenterande texter.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för språkstudierSammanfattning : Based on the democratic goals and mission in the Swedish curriculum and the rapidly changing media landscape, this study examines how textbooks, for pupils aged 13-15, present the writing of argumentative texts. Using content analysis and Ivanić's six discourses of writing and learning to write as a framework, fundamental aspects are reviewed: the writer, the reader, the media, the function attributed to the argumentative texts, and the writing discourse. LÄS MER
4. VAD FÖRÄNDRAR CHATGPT? : En kvalitativ studie om hur disruptiv teknologi kan komma att påverka praktiker, rutiner och dimensioner inom högre utbildning
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatikSammanfattning : The AI-based chatbot ChatGPT has taken the world by storm, especially the education sector, as it has the ability to generate full reports, write scripts, assess reports and much more. The disruptive technology ChatGPT is changing the way students learn and the way lecturers teach by offering an exciting new approach to teaching and learning. LÄS MER
5. Skrivdiskurser i svensklärares feedback på elevtexter
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för språkstudierSammanfattning : The aim of this study is to examine how beliefs about writing are expressed in Swedish teachers’ feedback on student writing. Drawing upon Roz Ivanič’s framework of discourses of writing and learning to write, this study highlights discourses of writing appearing in Swedish teachers’ written feedback on student texts in upper secondary school. LÄS MER