Sökning: "linguistic analysis"

Visar resultat 11 - 15 av 937 uppsatser innehållade orden linguistic analysis.

  1. 11. “That’s What She Said” : A Linguistic Analysis of Language and Gender Differences in the TV Show The Office

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Louise Åkerblom Svensson; [2024]
    Nyckelord :The Office; Gender; Language; Linguistic features; Stereotypes;

    Sammanfattning : Concepts such as “women’s language” and “men’s language” suggest differences between how men and women speak, often concerning stereotypes. However, some research within the field of linguistics presents evidence showing little or no difference. LÄS MER

  2. 12. What is vulnerability to climate change and who are the particularly vulnerable?

    Master-uppsats, Lunds universitet/Centrum för miljö- och klimatvetenskap (CEC)

    Författare :Emilie Greve Pobiega; [2024]
    Nyckelord :Earth and Environmental Sciences;

    Sammanfattning : The effects of climate change are resulting in harmful impacts — known as loss and damage — hitting the most vulnerable countries the hardest. At COP27 in Sharm el- Sheikh, a new “loss and damage fund” was agreed upon, creating history within the international climate change policy arena. LÄS MER

  3. 13. Kvinna eller man, spelar det någon roll? : En kritisk diskursanalys av språkliga genuskonstruktioner i LVM-domar

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för socialt arbete (SA)

    Författare :Emma Petersson; Josefina Karlsson; [2024]
    Nyckelord :LVM; gender; gender perspective; conceptions of gender; women and men; social work; administrative court; application of the law; abuse; critical discourse analysis; social constructivism; LVM; genus; genusperspektiv; genusföreställningar; kvinnor och män; socialt arbete; förvaltningsrätten; rättstillämpning; missbruk; kritisk diskursanalys; socialkonstruktivism;

    Sammanfattning : The aim of this study was to investigate how conceptions of gender are expressed in the construction of women and men in judgments on the Care of Substance Abusers (Special Provisions) Act (LVM). According to Swedish law everyone must be treated equally, regardless of gender. LÄS MER

  4. 14. Digitala verktyg till flerspråkiga barns språkutveckling i förskolan : En kvalitativ studie om hur förskollärare arbetar med språkutveckling hos flerspråkiga barn med hjälp av digitala verktyg i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Hayfaa Bakerjan; [2024]
    Nyckelord :Language development; preschool; digital tools; multilingual children; sociocultural perspective.; Språkutveckling; förskola; digitala verktyg; flerspråkiga barn; sociokulturellt perspektiv.;

    Sammanfattning : Studiens syfte var att undersöka hur förskollärare arbetar med flerspråkiga barns språkutveckling genom användning av digitala verktyg. Genom observationer på en flerspråkig förskola i Sverige, med deltagande från flera avdelningar med förskollärare och barnskötare, transkriberades data för tematisk analys med tillämpning av ett sociokulturellt perspektiv för observationsanalys. LÄS MER

  5. 15. ”Det är ju hur man lär sig språk – att jämföra med det man redan kan” : En intervjustudie med modersmålslärare i arabiska, engelska och somaliska om språkjämförelsers betydelse för spanskundervisning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för språkstudier

    Författare :Isa Lundqvist; [2024]
    Nyckelord :Cross-linguistic Influence CLI ; Contrastive Analysis CA ; Phenomenography; Cross-linguistic influence CLI ; Kontrastiv analys CA ; Fenomenografi; Influencia cros-lingüística; Análisis contrastivo; Fenomenografía;

    Sammanfattning : This essay investigates how mother tongue teachers in Sweden view cross-linguistic influence in the Spanish classroom. It focuses on three areas: the student groups’ linguistic profiles; the evaluation of described/presumed strengths and challenges within Spanish phonology, lexicon and morphosyntax; and perspectives on effective contrastive classroom practices. LÄS MER