Sökning: "marketplaces"
Visar resultat 1 - 5 av 90 uppsatser innehållade ordet marketplaces.
1. Utökade ansvarsbestämmelser i lagen om digitala tjänster– vad innebär de egentligen för onlinemarknadsplatser?
Master-uppsats, Uppsala universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : This paper reviews the responsibilities and liability of online marketplaces within the Digital Services Act (DSA) framework. The DSA, proposed by the European Union, represents a comprehensive legislative initiative to regulate digital platforms and intermediaries, with a particular emphasis on online marketplaces. LÄS MER
2. Vilka möjligheter och hinder finns det för återbruk i byggbranschen?
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Byggbranschen står för en stor andel av Sveriges koldioxidutsläpp som bidrar till klimatförändringarna. Branschen behöver därmed ställa om från linjärt byggande till cirkulärt byggande där mer återbruk av byggprodukter och byggmaterial kan bidra till förändringen. LÄS MER
3. "Den 25:e smäller det!" Payday Arbitrage in Swedish Consumer Market Behavior
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för finansiell ekonomiSammanfattning : This thesis investigates the impact of the Swedish salary disbursement schedule on consumer behavior, particularly on the 25th of each month, a notable payday for most employees in Sweden. The study examines whether the anticipation of a monthly salary influences consumer decisions and spending patterns, potentially leading to payday-related arbitrage opportunities in Swedish marketplaces. LÄS MER
4. Maximizing the Value of Large-Scale Solar PV Parks through Battery Storage and Ancillary Services : An analysis using multiple-integer linear programming optimization
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Byggteknik och byggd miljöSammanfattning : Renewable power production is becoming a necessity to improve society and overcome the challenges of climate change. In Sweden, large-scale solar PV power is growing year-on-year and today comprises 1 percent of electricity production. LÄS MER
5. Hide or Embrace Drawbacks? - A Quantitative Study of the Impact of Two-Sided Messaging in the Online Secondary Marketplace Setting
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : In recent years, online secondary marketplace platforms have experienced rapid growth as both sustainability concerns and the demand for second-hand products have increased substantially. Despite this considerable growth, second-hand marketplaces have remained relatively understudied. LÄS MER