Sökning: "marknadsanalys verktyg"

Visar resultat 11 - 15 av 24 uppsatser innehållade orden marknadsanalys verktyg.

  1. 11. Utveckling och tillämpning av miljödokumentation som verktyg för produktutveckling : En fallstudie på förvaringsserien Space från Thule Möbler AB

    Master-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Maria Plahn; Anna Olsson; [2016]
    Nyckelord :environmental declaration; environmental declaration as a product development tool; product development; furniture for storage; office-storage; module.; miljödeklaration; miljödeklaration som produktutvecklingsverktyg produkt- utveckling; förvaringsmöbel; kontorsförvaring; modul;

    Sammanfattning : Thule Möbler AB in Kungsör, Sweden, is a retailer and manufacturer of furniture and fixtures for offices. They have previously worked with a general environmental declaration which describes the company’s overall environmental work, but they see a need for declaring the environmental performance of specific products. LÄS MER

  2. 12. The Sustainable Market Model – Strategic Market Analysis Emphasizing Sustainability and Growth

    M1-uppsats, Lunds universitet/Produktionsekonomi

    Författare :Louise Gustafsson; Mårten Wikner; [2015]
    Nyckelord :Hållbarhet; Hållbar Kemi; Marknadskartläggning; Marknadsanalys; Affärsmöjligheter; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Bakgrund Hållbarhet är ett koncept som har fått uppmärksamhet och som har gått från att vara ett ”modeord” till något som är integrerat i de flesta företags strategi. Författarna är intresserade av hur affärsmöjligheter kan bli utvärderade från ett hållbarhetsperspektiv och hur hållbara produkter kan skapa ett marknadsvärde. LÄS MER

  3. 13. Wirevagn : Utvecklingen av en utrullare för hisslinor

    Kandidat-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)

    Författare :Patrik Rehnsfeldt; [2014]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Kandidatexamensarbetet som utgick från en förfrågan från företaget Irongrip AB hade som mål att utveckla ett produktförslag på en utlindare av stålvajer för hissmontörer. Irongrip AB som tillverkar och säljer verktyg för hantering av stålvajer hade uppmärksammat att en efterfrågan på en sådan produkt fanns på marknaden då befintliga lösningar var bristfälliga och inte hade alla de funktioner som är önskvärda hos en sådan produkt. LÄS MER

  4. 14. Tro det om du vill, men relevant är det - Hur företag inom handel använder Event Marketing

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Åsa Höglund; Kelly Butler; Viktoria Bruce; [2009]
    Nyckelord :handel; event marketing; relevans; through-the-line-marknadsföring; varumärkesambassadörer och brand management; Management of enterprises; Företagsledning; management; Market study; Marknadsanalys; Business and Economics;

    Sammanfattning : Företag inom handel är underrepresenterade i litteratur kring Event Marketing. Kommunikationsverktyget som erbjuder interaktion tilltalar dagens upplevelsesökande konsumenter. Event Marketing som verktyg är i sin tur underrepresenterat inom Brand Management. LÄS MER

  5. 15. Framtagning av en förebyggande åtgärd mot kriminalitet vid lastbilstransporter

    Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)

    Författare :Maria Boberg; Anja Bottinga; [2009]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Boberg at Scania CV AB. The purpose was to investigate the technical and customer oriented possibilities for the development of a transport security measure against cargo crime, which is a growing problem in Europe. The main goal was to develop a concept that is possible to implement in the Scania CV AB Fleet Management System. LÄS MER