Sökning: "marknadsanalys verktyg"

Visar resultat 21 - 24 av 24 uppsatser innehållade orden marknadsanalys verktyg.

  1. 21. Mystery Shopping - Ett verktyg för framtida utveckling av servicebranschen

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Marie Persson-Lärka; Cecilia Nilsson; [2006]
    Nyckelord :mystery shopping; mötet mellen konsument och butik; konsumentbeteende; kvalitet; Trade; Handel; Market study; Marknadsanalys; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att beskriva Mystery Shopping som verktyg, vilket visar vad konsumenten upplever vid mötet med butiken. Genom att analysera vad företag har möjlighet att mäta genom Mystery Shopping, vill vi bidra till en korrekt användning och debatt kring verktyget. LÄS MER

  2. 22. Mystery Tourism – När fick Ni senast utmärkt service?

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Kristian Biyot; Limor Zuback; Davor Ademovic; [2006]
    Nyckelord :servicekvalitet; turist; mystery shopping; mystery tourism; undersökningsmetodik; kunder; turismnäringen; kundnöjdhet; total helhetsupplevelse.; Tourism; Turism; Market study; Marknadsanalys; Social Sciences; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att få en djupare förståelse för kvalitetmätningsverktyg Mystery Shopping, belysa möjligheten att tillämpa verktyget inom delar av den svenska turismnäringen samt genom att presentera ett nytt begrepp, skapa underlag för ett nytt forskningsfält som avser Mystery Tourism.En mystery tourist kan undersöka och utvärdera en eller flera av turismproduktens moment vid samma besök/resa. LÄS MER

  3. 23. Egna varumärken och dess betydelse för kundlojalitet - en studie om ICA-kunders förhållande till egna varumärken.

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Peter Cederholm; Pär Svensson; [2005]
    Nyckelord :kundlojalitet; egna varumärken; varumärkesmedvetenhet; positionering och profilering.; Trade; Handel; Market study; Marknadsanalys; Business and Economics;

    Sammanfattning : Problem: Allt fler marknader uppvisar idag en större tillgång än efterfrågan och konkurrensen blir hårdare, dagligvarumarknaden inberäknad. Ett sätt att möta den hårdnande konkurrensen för ett företag är att investera i sina befintliga kunder. LÄS MER

  4. 24. Identifikation av brister i gränssnitt och struktur i RIB : att användas i akuta lägen

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för teknik och naturvetenskap

    Författare :Annica Hellgren; [2005]
    Nyckelord :Datorteknik; RIB; Räddningsverket; användbarhet; användbarhetstest; observation; intervju; representation i diagram; prototyp; användargränssnitt; Datorteknik;

    Sammanfattning : RIB är ett verktyg som kan användas vidverksamhet med riskhantering, förebyggande av olyckor, utbildning, för tillsyn, planering och vid genomförande av räddningstjänstinsatser. Meningen är att RIB ska kunna användas av personer som endast har en grundläggande datorvana utan att dessa ska behöva genomgå en omfattande utbildning i hur programmet fungerar. LÄS MER