Sökning: "marknadsanalys verktyg"

Visar resultat 16 - 20 av 24 uppsatser innehållade orden marknadsanalys verktyg.

  1. 16. Skicka vidare: En analys av fenomenet Affiliate Marketing i modebranschen

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Josefine Schüler; Eva Dobosz; [2009]
    Nyckelord :affiliate marketing; blogg; mode; kommunikation; word-of-mouth; embedded marketing; äkthet; etik; Trade; Handel; Market study; Marknadsanalys; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Affiliate marketing Författare: Eva Dobosz, Josefine Schüler Handledare: Kristina Bäckström, Cecilia Fredriksson Utbildning: Service Management, Retail & Turism Problemdiskussion: I Sverige domineras bloggosfären av modebloggar. Modeföretag har insett vilka marknadsföringsmöjligheter bloggen skapar då den inte betraktas som en kommersiell mediekanal av modekonsumenter. LÄS MER

  2. 17. Mode(iga) företag - Interaktiv marknadsföring på webben 2.0

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Åsa Höglund; Viktoria Bruce; Kelly Butler; [2009]
    Nyckelord :modeföretag; varumärkesbyggande; interaktiv marknadsföring på internet; co-creation; co-marketing; medproduktion och fans; Management of enterprises; Företagsledning; management; Market study; Marknadsanalys; Business and Economics;

    Sammanfattning : Dagens interaktiva medieålder har medfört att marknadsföringens regelbok skrivits om. Några modeföretag utnyttjar den interaktivitet som Internet möjliggör och som konsumenterna eftersöker då de får en allt tydligare roll i värdeskapande processer. LÄS MER

  3. 18. Gemensamt värdeskapande - En studie om gemensamt värdeskapande i kongressindustrin.

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Fredrik Magnusson; Andreas Johansson; [2009]
    Nyckelord :vvalue co-creation; gemensamt värdeskapande; samskapande; samproduktion; relationer; dialog; analysspråk; Management of enterprises; Företagsledning; management; Market study; Marknadsanalys; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka företeelsen gemensamt värdeskapande i relationen mellan kongressarrangörer och beställarna. En trend är att företag i allt större utsträckning involverar kunden i värdeskapandet. LÄS MER

  4. 19. Uppdragsrelationer i en internationell kontext

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Elin Levin; Carolin Nilsson; Helena Naverbrant; [2009]
    Nyckelord :agent – principal teori; relationsmarknadsföring; uppsalaskolan marknadskunskap; uppdragsrelation; Management of enterprises; Företagsledning; management; Market study; Marknadsanalys; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Problembeskrivning Brist på marknadskunskap vid utlandsetableringar leder till att svenska företag många gånger väljer att ge i uppdrag till utländska aktörer att representera dem på främmande marknader. Uppdragsrelationer är komplexa företeelser och leder ofta till motsättningar, främst på grund av skiljda målsättningar, osäkerhet och brist på förtroende mellan de inblandade. LÄS MER

  5. 20. Outletfenomenet inom den svenska konfektionsbranschen

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Fredrik Jacobsson; Lukas Pettersson; Tobias Persson; [2006]
    Nyckelord :outletby; outletbutik; outletförsäljning; varumärkesdetaljist; varumärke; distributionskanal; produktlivscykel; marknadsmix; vertikalt marknadssystem; modesvängningar; Trade; Handel; Market study; Marknadsanalys; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Problembeskrivning Konfektionsbranschen har problem med osålda produkter vilket resulterar i hög kapitalbindning. Modesvängningarna inom konfektionsbranschen blir allt snabbare vilket gör att felinköp av stora produktpartier kan bli avgörande för företagets lönsamhet. LÄS MER