Sökning: "media bransch"

Visar resultat 1 - 5 av 117 uppsatser innehållade orden media bransch.

  1. 1. Branschen är rund, men skolan är fyrkantig : En intervjustudie om förusättningar för lärande på yrkesutbildningar med inriktning mot film, tv- och media

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Emil Hultling; [2023]
    Nyckelord :Arbetsplatsbaserat lärande; utbildningsanordnare; informellt lärande; filmindustrin;

    Sammanfattning : Studien undersökte hur förutsättningar för lärande utformas inom ramen för arbetsplatsbaserat lärande inom film-/tv-mediabranschen. Dessa lärandemiljöer som undersöks från utbildningsanordnares perspektiv representerar olika typer svenska yrkesutbildningar vilka gemensamt har som mål att utbilda filmarbetare. LÄS MER

  2. 2. Is the media just a copycat or a watchdog?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anna Raunio; Alice Johansson; Emilia Külick; [2023]
    Nyckelord :Business and Economics;

    Sammanfattning : Nyckelord: Media, väktare, vakthund, informationsförmedlare, tystnad Studiens syfte: Syftet med studien är att utvärdera hur väl media uppfyller sin roll som väktare i sin vardagliga rapportering i Sverige. För att ta reda på detta undersöks även om det skiljer sig mellan affärspress och annan media, samt vad det innebär för medias väktarroll när de inte rapporterar alls. LÄS MER

  3. 3. Hållbarhetsredovisning under förändring : En kvalitativ studie om hur hållbarhetsredovisningen har förändrats inom modebranschen

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Jackie Hedin; Josefine Lagnert Salah; [2023]
    Nyckelord :Sustainability; Annual accounts act; Industry with high risk; Qualitative content analysis; The legitimacy theory; The stakeholder theory; Institutional theory; Hållbarhetsredovisning; Årsredovisningslagen; Högriskbransch; Kvalitativ innehållsanalys; Legitimitetsteorin; Intressentteorin; Institutionell teori;

    Sammanfattning : Bakgrund: I samband med en av de värsta industriolyckorna genom historien, dog 1100 textilarbetare som arbetade i en textilfabrik. Textilarbetares farliga arbetsförhållanden blev då en världsangelägenhet och idag förväntas företagen arbeta aktivt med hållbarhet och att möta samhällets nya behov som ändras i takt med den föränderliga värld vi lever i. LÄS MER

  4. 4. How restaurants used digital marketing to keep their customers during the Covid-19

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Sertan Ceken; [2023]
    Nyckelord :Digital marketing; Covid-19; customer loyalty; Digital marknadsföring; Covid-19; kundlojalitet;

    Sammanfattning : Covid-19 affected all industries worldwide and were affected differently, but one industry that faced many setbacks due to the Covid-19 pandemic is the restaurant industry. According to SCB (2021), cities between 50 000 – 99 999 inhabitants decreased by 18,9% in sales. LÄS MER

  5. 5. Influencer-marketing på sociala medier : En studie om relationen mellan företag och konsumenter genom Influencer-marketing

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Filip Björklund; Sofia Svensson; [2023]
    Nyckelord :Influencer-marketing; Mega-Influencer; Macro-Influencer; Micro-Influencer; Reach; Conversion rate; Social Media; Digital Marketing; Marketing strategy; Influencer-marketing; Mega-Influencer; Macro-Influencer; Micro-Influencer; Reach; Conversion rate; Sociala medier; Digital marknadsföring; Marknadsföringsstrategi;

    Sammanfattning : Under det senaste decenniet har digitaliseringen satt fart och utvecklat medielandskapet vilket resulterat i att sociala medier blivit ett av de främsta verktygen att tillämpa vid marknadsföring. Vidare har det utvecklats diverse verktyg att tillämpa på sociala medier för att driva sin marknadsföring framåt. LÄS MER