Sökning: "medielandskapets förändring"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden medielandskapets förändring.

  1. 1. Intressegruppernas politiska påverkansstrategier efter avkorporativiseringen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Fredrik Paulsson; [2014]
    Nyckelord :avkorporativisering; intressegrupper; korporativism; pluralism; påverkansstrategi; massmedia; mediapåverkan; politiskt inflytande; LO; SAF; Svenskt Näringsliv; Law and Political Science;

    Sammanfattning : År 1991-1992 upphörde Svenska Arbetsgivareföreningens (SAF) och Landsorganisationens (LO) representation i ett flertal myndighets- och verksstyrelser. Denna förändring befäste en långvarig trend av avkorporativisering i Sverige. LÄS MER

  2. 2. Gapa så får du en release. Svälj den så anses du samarbetsvillig” Konstruktionen av journalistrollen i tidningen journalisten 1960-2010

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Sanna Lindmark; [2013-02-21]
    Nyckelord :Journalistrollen; profession; medielandskapets förändring; autonomi; altruism; journalistutbildningen; marknaden; det journalistiska uppdraget; Journalisten;

    Sammanfattning : Titel:”Gapa så får du en release. Svälj den så anses du samarbetsvillig” Konstruktionen av journalistrollen i tidningen journalisten 1960-2010 Författare: Sanna Lindmark Kurs:Examensarbete i medie- och kommunikationsvetenskap. LÄS MER

  3. 3. Svenska dagstidningar och iPad : Hur påverkar iPad tidningsmarknaden?

    Kandidat-uppsats, Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMK)

    Författare :Fabian Biel; Hanne Malmsten; [2011]
    Nyckelord :iPad; digitalisering; remediation; Internet; dagstidning; medieutveckling;

    Sammanfattning : I takt med medielandskapets föraändring så utvecklas möjligheterna för medier att positionera sig digitalt alltmer. Denna kandidatuppsats har som syfte att undersöka hur denna förändring påverkar de svenska dagstidningarna när det kommer till Apples iPad. LÄS MER

  4. 4. På dagsagendan: Bloggar och Facebook : - En kvalitativ undersökning om två företags användning av sociala medier

    Kandidat-uppsats, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Yasmin Tilles; [2010]
    Nyckelord :medie- och kommunikationsvetenskap; sociala medier; företag; transparens; trovärdighet; kommunikation; strategier; SonyEricsson; Fritidsresor; bloggar; Facebook;

    Sammanfattning : Uppsatsen avser att undersöka hur företag använder sig av sociala medier. Syftet är att undersöka dels hur användningen utav sociala medier går till rent organisatoriskt på de två valda företagen SonyEricsson (som driver en produktlanseringsblogg) samt Fritidsresor (som har en sida på Facebook) och dels att analysera hur kommunikationen genom de sociala medierna ser ut. LÄS MER

  5. 5. Det reflexiva projektet : identitetsskapandet och det senmoderna medielandskapet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Tomas Vinnersten; [2003]
    Nyckelord :Press and communication sciences; Journalistik; media; kommunikation; Social Sciences;

    Sammanfattning : Problem: Dagens samhälle genomgår en ständig förändring och denna har beskrivits som en intensifiering av medialiseringen. I kärnan av denna utveckling återfinns medielandskapet och detta har beskrivits i termer av globalisering vilket i sin tur är nära sammanbundet med en ökad frikoppling från tid och rum. LÄS MER