Sökning: "metod uppsats hotell"

Visar resultat 1 - 5 av 32 uppsatser innehållade orden metod uppsats hotell.

  1. 1. “Jag vägrar gå med på att 65-åringar har samma drömmar som när man är 20” : En textanalys av nyhetsmedias framställning av de medverkande i Hotell Romantik kopplat till ålder

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärd

    Författare :Rebecca Sahlin; Clara Johansson; [2023]
    Nyckelord :dagspress; ålderism; hotell romantik; diskurs;

    Sammanfattning : Grupper blir i dagens samhälle diskriminerade utifrån deras ålder som baseras på fördomaroch stereotyper där ålder ses som en indikator på en persons förmåga att bidra till samhället.Denna uppsats handlar om hur de medverkande i serien Hotell Romantik framställs idagspress kopplat till deras ålder. LÄS MER

  2. 2. Never let a good crisis go to waste : En intervjustudie om hur budgetens roll påverkats under Covid-19

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Johan Ljung; Jesper Selskog; [2021]
    Nyckelord :Budget; Budgeting; Budgeting process; Budget in crisis; Financial crisis; Beyond budgeting; Benchmarking; Elite Hotels; Budget; Budgetering; Budgetprocess; Budget i kris; Ekonomisk kris; Budgetlös styrning; Benchmarking; Elite Hotels;

    Sammanfattning : Problem discussion: Budgeting is about different assessments of the future and is based onthe premises that are considered when the budget is drawn up. When these assumptions turnout to be incorrect, the forecast can be misleading. This means that when organizations needa tool they can rely on the most, the budget will be the least helpful. LÄS MER

  3. 3. Visit Swedens marknadsstrategier : En kandidatuppsats om Visit Swedens val av internationella marknader jämfört med de regionala DMO:s prioriteringar

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Adam Patko; Muhinde Issa; Belinda Geralf; [2019]
    Nyckelord :International markets; target groups; market segments; regional DMO:s; Visit Sweden´s Marketing; Internationella marknader; marknadssegment; regionala DMO:s; Visit Swedens marknadsföring;

    Sammanfattning : Huvudsyftet med denna uppsats är att förstå vad det finns för olika prioriteringar bland Visit Sweden och de regionala DMO:s när det kommer till en inriktning av den inkommande internationella turismen till Sverige. Vidare är vårt delsyfte att ta reda på hur samarbetet mellan Visit Sweden och de regionala destination managementorganisationer, s. LÄS MER

  4. 4. Belöningssystem i hotellbranschen : Dess utformning och bidrag till målkongruens

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Evelina Abrahamsson; Jonathan Ollander Axelsson; [2019]
    Nyckelord :Belöningssystem; ekonomistyrning; hotellbranschen; målkongruens.;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att identifiera och analysera faktorer som påverkar utformningen av belöningssystem i hotellbranschen. Vidare syftar uppsatsen till att jämföra ledares och medarbetares perspektiv för att undersöka hur belöningssystemen bidrar till målkongruens. LÄS MER

  5. 5. Search results: Stockholm Archipelago (152) : En innehållsanalytisk undersökning av hemsidan TripAdvisor och dess skribenters omdömen om logiverksamheter i Stockholms skärgård

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Désirée Monin Nylund; Linnea Andersson; [2017]
    Nyckelord :archipelago; credibility; customer satisfaction; eWOM; Stockholm; TripAdvisor; eWOM; gästnöjdhet; skärgård; Stockholm; TripAdvisor; trovärdighet;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats var att undersöka hur logiverksamheter i Stockholms skärgård har recenserats på hemsidan TripAdvisor samt hur resesidans recensionsverktyg är utformat. Den metod som tillämpades var en innehållsanalys av 152 omdömen vid TripAdvisor. LÄS MER