Sökning: "museum marknadsföring"
Visar resultat 11 - 15 av 20 uppsatser innehållade orden museum marknadsföring.
11. Sinnesstimulering : En deskriptiv och explorativ studie om hur stimulans av de mänskliga sinnena kan användas för att påverka och skapa en upplevelse för kunden
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Marknadsföring utgör inte någon särskiljande effekt idag och konsumenter blir visuellt överstimulerade av alla olika reklambudskap. På grund av detta måste företag numera skapa en djupare och personligare kontakt för att nå ut till sina kunder. LÄS MER
12. Det var en gång ett museum
Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för arkeologi och antikens historiaSammanfattning : Syftet med detta examensarbete är undersöka förutsättningarna för Österlens museum att tillhandahålla en permanent utställning, förmedling och publik verksamhet i samband med sina fyra verksamhetsområden arkeologi, allmoge, textil samt fiske och sjöfart. Uppsatsens inriktning på frågeställningarna kommer att utgå ifrån fyra olika teman: innehåll, form, förmedling samt marknadsföring. LÄS MER
13. System- och framtidsperspektiv på designprocessen och designerns roll
Kandidat-uppsats, Institutionen för humaniora och samhällsvetenskapSammanfattning : Syftet med det här projektet är att redovisa ett system- och framtidsperspektiv på designprocessen och industridesignerns roll, vilket också ska resultera i en tydligare definiering och kartläggning av designprocessen samt angränsande ämnesområden. Omfattande faktainsamling gjordes därmed i form av litteraturstudier, studiebesök samt informationsökning på internet. LÄS MER
14. Fotspårsturism : En jämförelse av olika vandringar och dess marknadsföring
Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och ITSammanfattning : Sommaren år 2008 började Stadsmuseet i Stockholms anordna vandringar i kriminalromanförfattaren Stieg Larssons fotspår, nämligen Millenniumvandringen. Stieg Larssons ”Millenniumtriologi” har nått framgång både utomlands och i Sverige. Framgångarna har omtalats i massmedia, där även Millenniumvandringen har nämnts. LÄS MER
15. Konstsamlares agerande
D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning; Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : Until recently, the art market has expanded for several consecutive years. The primary art market is characterized by an unclear pricing mechanism and an infinite as well as limited supply. Previous business studies have so far primarily focused either on art as an investment or on the gallery’s activities. LÄS MER