Sökning: "museum marknadsföring"

Visar resultat 11 - 15 av 20 uppsatser innehållade orden museum marknadsföring.

  1. 11. Sinnesstimulering : En deskriptiv och explorativ studie om hur stimulans av de mänskliga sinnena kan användas för att påverka och skapa en upplevelse för kunden

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Hanna Axelsson; Therese Olsén; [2010]
    Nyckelord :Sensory marketing; Brand sense; Emotional marketing; Experience; Added value; Traditional marketing; Word of mouth; Sinnesmarknadsföring; Brand sense; Emotionell marknadsföring; Upplevelse; Mervärde; Traditionell marknadsföring; Word of mouth;

    Sammanfattning : Marknadsföring utgör inte någon särskiljande effekt idag och konsumenter blir visuellt överstimulerade av alla olika reklambudskap. På grund av detta måste företag numera skapa en djupare och personligare kontakt för att nå ut till sina kunder. LÄS MER

  2. 12. Det var en gång ett museum

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för arkeologi och antikens historia

    Författare :Jeanette Gimmerstam; [2010]
    Nyckelord :form; innehåll; förmedling; tvärvetenskaplig; marknadsföring; utställning; museum; History and Archaeology;

    Sammanfattning : Syftet med detta examensarbete är undersöka förutsättningarna för Österlens museum att tillhandahålla en permanent utställning, förmedling och publik verksamhet i samband med sina fyra verksamhetsområden arkeologi, allmoge, textil samt fiske och sjöfart. Uppsatsens inriktning på frågeställningarna kommer att utgå ifrån fyra olika teman: innehåll, form, förmedling samt marknadsföring. LÄS MER

  3. 13. System- och framtidsperspektiv på designprocessen och designerns roll

    Kandidat-uppsats, Institutionen för humaniora och samhällsvetenskap

    Författare :Linda Bergenheim; [2010]
    Nyckelord :designprocessen; designer; industridesigner; framtidsperspektiv; systemperspektiv;

    Sammanfattning : Syftet med det här projektet är att redovisa ett system- och framtidsperspektiv på designprocessen och industridesignerns roll, vilket också ska resultera i en tydligare definiering och kartläggning av designprocessen samt angränsande ämnesområden. Omfattande faktainsamling gjordes därmed i form av litteraturstudier, studiebesök samt informationsökning på internet. LÄS MER

  4. 14. Fotspårsturism : En jämförelse av olika vandringar och dess marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Johanna Boström; Delal Eken; [2010]
    Nyckelord :Turism; Fotspårsturism; Upplevelse; Marknadsföring; Stieg Larsson; Millenniumvandring;

    Sammanfattning : Sommaren år 2008 började Stadsmuseet i Stockholms anordna vandringar i kriminalromanförfattaren Stieg Larssons fotspår, nämligen Millenniumvandringen. Stieg Larssons ”Millenniumtriologi” har nått framgång både utomlands och i Sverige. Framgångarna har omtalats i massmedia, där även Millenniumvandringen har nämnts. LÄS MER

  5. 15. Konstsamlares agerande

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning; Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Anton Waern; Daniel Lodin; [2008]
    Nyckelord :Art market; Art collector; Symbolic Capital; Relationships; Sweden;

    Sammanfattning : Until recently, the art market has expanded for several consecutive years. The primary art market is characterized by an unclear pricing mechanism and an infinite as well as limited supply. Previous business studies have so far primarily focused either on art as an investment or on the gallery’s activities. LÄS MER