Sökning: "museum marknadsföring"

Visar resultat 6 - 10 av 20 uppsatser innehållade orden museum marknadsföring.

  1. 6. The Mundaneum Imaginaries : A Media-Archaeological Study of the "Paper Google"

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för ABM

    Författare :Lisa Sjögren; [2014]
    Nyckelord :Paul Otlet; Mundaneum; Google; Internet--History; Historiography; Storytelling; Google; berättande; marknadsföring; historiografi; informationsvetenskap; informationsteknik;

    Sammanfattning : In this two year master’s thesis, using concepts borrowed from media archaeology, I examine the construction, content and function of the alternative historical narrative that is mediated through the partnership between Google and Belgian museum and archives centre the Mundaneum. This alternative narrative presents Belgian bibliographers Paul Otlet and Henri La Fontaine as having prefigured the Internet and as having created an analogue “paper Google. LÄS MER

  2. 7. Utveckling av en ny turistprodukt : En fallstudie av utmaningarna kring Dalarö vrakturism

    Kandidat-uppsats, Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Nathalie Beniamin; Therese Hollstensson; [2013]
    Nyckelord :Product development; Shipwrecks; Dalarö; Storytelling; Produktutveckling; Skeppsvrak; Dalarö; Storytelling.;

    Sammanfattning : Den här studien undersöker utvecklingen av att skapa en ny turistprodukt och utgår från projektet med vrakutfärder för allmänheten inom en framtida marin park på Dalarö. Vrakutfärderna kräver en teknisk utrustning ombord på båten samt en undervattenskamera (ROV) som filmar vraken. LÄS MER

  3. 8. Embracing Twitter : Marketing the Public Library on Social Media

    Master-uppsats, Institutionen för ABM

    Författare :Gözde Düzer; [2013]
    Nyckelord :Marketing; Social media; Library; Library users; Marknadsföring; Sociala medier; Bibliotek; Biblioteksanvändare;

    Sammanfattning : The aim of this master's thesis is to study public libraries' marketing on the social media site Twitter. To achieve this goal, the Twitter accounts of four Swedish public libraries were studied for several months. The four libraries that were studied consist of Stockholm library, Lidingö library, Malmö library, and Gothenburg library. LÄS MER

  4. 9. Svensk design i MoMAs samling : en studie om samlingens samband med marknadsföringen av svensk design i USA 1930-1960

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kultur, energi och miljö

    Författare :Jonatan Jahn; [2012]
    Nyckelord :Svensk design; MoMA; funktionalismen; modernismen; swedish design in USA; Svensk form på MoMA New York; Jonatan Jahn; marknadsföring; 1930-1960;

    Sammanfattning : Museum of Modern Art har varit mycket tongivande för historieskrivningen och definitionen av modernismen, "the international style". Svensk modernisms mest kärnfulla period 1930-1960, representeras av 55 objekt i MoMAs arkitektur och designsamling. LÄS MER

  5. 10. Hur en app kan göra ett museibesök mer attraktivt : Hur en mobil applikation kan skapa mervärde till ett museibesök

    Kandidat-uppsats, Institutionen för teknik och naturvetenskap; Tekniska högskolan

    Författare :Christian Rydberg; Kristoffer Ruckemann; [2012]
    Nyckelord :App; Application; Communication; Museum; Business to Business; B2B; Company; Design; Marketing; App; Applikation; Kommunikation; Museum; Business to Business; B2B; Företag; Design; Marknadsföring;

    Sammanfattning : AudioApps är ett företag som tillverkar mobilapplikationer till bland annat museer och gallerier. Deras företagsidé är att göra museibesök roligare för besökare genom mobila audioguider. I den här undersökningen studeras utvecklingen av en sådan tjänst som tagits fram för Nationalmuseum, ett av Sveriges ledande museer. LÄS MER