Sökning: "pedagogers förväntningar"
Visar resultat 21 - 25 av 80 uppsatser innehållade orden pedagogers förväntningar.
21. Socialt och emotionellt lärande som redskap
Master-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för lärarutbildningSammanfattning : The aim of this study is to investigate work on social and emotional learning in the everyday practice of 221 educators working in preschools and schools. With using a mixed method both quantitative and qualitative information was gathered. LÄS MER
22. “Det är inte barnet det är fel på utan det är våra förväntningar som är fel” : Pedagogers användning av lågaffektivt bemötande för att stödja barn som har problemskapande beteende i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Pedagogik, språk och ÄmnesdidaktikSammanfattning : Syftet med denna studie var att belysa hur pedagogerna beskrev att de använde lågaffektivt bemötande på förskolan. Syftet var vidare att synliggöra i vilka situationer de använde strategin i arbetet med barn som har problemskapande beteende. LÄS MER
23. Från förskola till förskoleklass : Pedagogers uppfattning om behovet av information vid övergången
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik och lärande (PEL)Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka pedagogernas uppfattning av vad viktig information ska innehålla. Vad anser pedagogerna i förskolan är det centrala i informationen som de lämnar och vilka förväntningar har pedagogerna i förskoleklassen kring informationen som de ska få vid övergången. LÄS MER
24. "Ska vi kicka fotboll, fröken?" : En kvalitativ studie av barns föreställningar och förväntningar på pedagoger och därav genusskapande i förskolan.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)Sammanfattning : "Should we kick football, miss?" - A qualitative study of children´s perceptions and expectations in preschool staff and thereof their gender creation in preschool. Det övergripande syftet med den här studien är att i förskolläraryrket, vilket är dominerat av kvinnor, få en inblick i hur barn upplever skillnader på manliga och kvinnliga pedagogers sätt att initiera aktiviteter i förskolan och därav hur genus kan skapas genom lek och aktivitet. LÄS MER
25. Bråklekar utomhus : En kvalitativ studie om pedagogers syn på bråklekar
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskapSammanfattning : Denna studie handlar om hur pedagoger tänker runt bråklekar utomhus. Fokus i studien är att ta reda på hur pedagogerna förhåller sig till utevistelsen, vad pedagogernas uppfattning av bråklekarna är och hur pedagogerna behandlar pojkar och flickor när det kommer till bråkleken. LÄS MER