Sökning: "perception konst"
Visar resultat 1 - 5 av 108 uppsatser innehållade orden perception konst.
1. FÄRG ÄR ANDE BILD ÄR VÄSEN: Josef Albers färglära analyserad genom Hans Beltings antropologiska bildteori.
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för litteratur, idéhistoria och religionSammanfattning : The purpose of this dissertation is to investigate Josef Albers’ practically oriented color theory. The survey is done through a framework of Hans Belting’s anthropological theory of images. Apart from text analysis, the dissertation uses a method involving practically oriented color exercises. LÄS MER
2. LIKU - Building through motions
Master-uppsats, Göteborgs universitet/HDK-Valand - Högskolan för konst och designSammanfattning : LIKU: Building Through Motions project explores the method of designing that is born through children’s performative body movements. It is an attempt to combine child culture design with elements of bodily movements found in the performance art field. This project addresses the lack of movement-based play done by children in indoor environments. LÄS MER
3. Acoustic perception of Metal live performance in a multipurpose hall (Black Box) : A study into the influence of the acoustical quality of a Black Box regarding Metal live performance.
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : A study has been implemented regarding the acoustical characteristics of a black box and its influence on rock and metal music live performance. Objective acoustical measurements have been made as well as a subjective evaluation in form of a listening test. LÄS MER
4. Kriskommunikation ur ett barnrättsperspektiv : En kvalitativ studie utifrån webbplatsen Lilla Krisinfo
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : Denna studie har syftat till att nå ökad kunskap om hur myndigheter kan utveckla sin kriskommunikation med barn i åldern 12-13 år, utifrån ett barnrättsperspektiv. Webbplatsen Lilla Krisinfo har utgjort ett exempel för studien. LÄS MER
5. Beyond the Target Market : Investigating the Impact of Brand Activism on Brand Authenticity and Attitude in Non-Targeted Markets
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : Nowadays, people around the world are connected through social networks. This hyperconnectivity implies that companies need to think about the perceptions and opinions of consumers who were not directly targeted by a campaign. LÄS MER