Sökning: "projektarbete metod och material"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden projektarbete metod och material.
1. Upplevelser av projektarbete : En kvalitativ studie om upplevelser bland personer som arbetar inom projekt
Kandidat-uppsats, Karlstads universitetSammanfattning : Denna uppsats bygger på att få en djupare förståelse om individers upplevelser i projektarbete. Våra teorier lyfter huruvida individer upplever krav, kontroll samt stöd inom projekt samt hur individers motivation upplevs inom projekt. LÄS MER
2. En fallstudie om framgångsfaktorer för projekt
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Industriell ekonomiSammanfattning : Den här fallstudien undersöker utmaningar med projekt som arbetsform. Fallstudien är gjord på ett större företag som har arbetat i projektform under många år, som har problem med att kostnaderna drar iväg okontrollerat under projektens gång och det är svårt att hålla tider i projekten. LÄS MER
3. Kunskapsöverföring inom projektstyrning : En massa massakunskap på Södra Cell Mörrum
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)Sammanfattning : Inledning: Det har blivit allt vanligare att företag driver sin verksamhet i projektform. Projektarbetet har fått större betydelse och är vanligt förekommande inom industri och förvaltning. Studiens fallföretag är Södra Cell Mörrum som är verksamt inom processindustrin. LÄS MER
4. Entreprenöriellt lärande i förskolan : Projekt "Från frö till tallrik" – en kvalitativ studie av entreprenöriellt lärande som undervisningsform
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Avd för utbildningsvetenskap och språkSammanfattning : Bakgrund: Entreprenöriellt lärande är en undervisningsform i skolan som tränar elevernas entreprenöriella attityder, kompetenser och förmågor. För en lärare i klassen handlar entreprenöriellt lärande om en förhållningsätt i undervisningen. LÄS MER
5. Ämnesövergripande undervisning – En kvalitativ undersökning om lärares tankar om tema- och projektarbete i skolan.
C-uppsats,Sammanfattning : Syfte och frågeställningar:Undersökningen syftar till att med utgångspunkt ifrån styrdokumentens perspektiv undersöka lärares uppfatt-ningar om ett ämnesövergripande arbetssätt. Uppsatsen syftar till att ta reda på lärares tankar i grundskolanstidigare åldrar om elevers lärande och utveckling utifrån ett ämnesövergripande perspektiv. LÄS MER