Sökning: "radical innovation leader"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden radical innovation leader.

  1. 1. Leading and Organizing for Radical Innovation. A qualitative benchmarking study of how SKF could stimulate radical innovation

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Ulrika Dillner; Carolinne Kaufmann; [2015-07-07]
    Nyckelord :radical innovation; leadership practices; management practices; radical innovation process; radical innovation management; radical innovation leader;

    Sammanfattning : ABSTRACT Studies show that one of the most important factors for innovation success is that leaders support and involve in innovation efforts. Even though radical innovation is essential for long-term success, and that radical innovation requires different managerial approaches than incremental innovation, little attention has been paid to the relationship between leaders and radical innovation. LÄS MER

  2. 2. Transformellt ledarskap och inre motivation i pre-development projekt : En jämförelse mellan Scania och Karolinska Universitetssjukhuset

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan

    Författare :Pia Schönbeck; Lena Thompson; [2015]
    Nyckelord :pre-development project; transformational leadership; innovative behaviour; intrinsic motivation; pre-development projekt; transformellt ledarskap; innovativt beteende; inre motivation;

    Sammanfattning : Syfte Syftet med studien är att undersöka hur projektledare självskattar sitt ledarskap och projektmedlemmar upplever motivation i pre-development projekt på Karolinska Universitetssjukhuset och Scania. Metod Studien är kvantitativ och deduktiv. LÄS MER

  3. 3. Förändring av varumärken

    Kandidat-uppsats, IHH, Företagsekonomi

    Författare :Oskar Hemström; Richard Innala; Christian Rost; [2005]
    Nyckelord :Brand; Repositioning; Revitalizing; Change; Varumärke; Ompositionering; Revitalisering; Förändring;

    Sammanfattning : This thesis aims to study brand change, which can be of interest since a brand during its lifetime can be expected to meet a lifecycle consisting of five phases; innovation, introduction, growth, maturity and recession. In order to avoid the recession phase and the sales decline that follows there is a need for a change of the brand. LÄS MER