Sökning: "reklam profil"

Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser innehållade orden reklam profil.

  1. 1. Att förändra utan att förstöra : En intervjuundersökning om hur externa byråer arbetar med rebranding

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Avd för medier och design

    Författare :Aylin Bayar; Tilde Bergman; [2019]
    Nyckelord :Rebranding; advertising- and design agency; visual identity; graphic elements; Rebranding; reklam- och mediabyrå; visuell identitet; grafiska element;

    Sammanfattning : Companies are required to have the ability to be attractive because of today's intense market. They have to constantly make sure that their visual elements and graphic profile are related to the current market conditions. LÄS MER

  2. 2. Näringsidkare ger profil 2 miljoner i dricks - Om smygreklam på sociala medier

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Anton Johansson; [2016]
    Nyckelord :Dold reklam; Smygreklam; förmögenhetsrätt; immaterialrätt; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Today more and more businesses are using the internet and social media to reach out with their messages. Through these media, they have found new opportunities to disseminate information. Given that information on social media sites often is perceived as personal and credible advice, consumers may easily mistake marketing for information. LÄS MER

  3. 3. Reklam -­‐ a matter out of place? En kvalitativ studie om användarnas inställning till reklam på Facebook

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Wignell Johanna; Isabelle Falk Sadek; Petra Hamnered Viita; [2013-09-23]
    Nyckelord :individualisering; Facebook; identitet; annonser; newsfeed; profil; användare; dela; gilla; reklam;

    Sammanfattning : Titel: Reklam – a matter out of place En kvalitativ studie om användarens inställning om reklam på Facebook Författare: Johanna Wignell, Isabelle Falk Sadek, Petra Hamnered Viita Uppdragsgivare: Nowa Kommunikation Kurs: Medie-­‐ och kommunikationsvetenskap, examensarbete, Institutionen för jouralistik, Medier och kommunikation (JMG), Göteborgs universitet Termin: Vårterminen 2013 Handledare: Marie Grusell Antal ord: 12 694 (exklusive executive summary, referenser och bilagor) Syfte: Att undersöka användarens uppfattning om reklam på Facebook. Metod: Kvalitativ studie med fokusgruppsamtal, samtals intervjuer och deltagande observationer Material: Analys av samtalsintervjuer och observationer av sammanlagt sju personer samt tre fokusgruppsamtal om sammanlagt tretton personer Huvudresultat: Det har visat sig att i vår studie har kontexten och ålder stor betydelse för inställningen till reklamen. LÄS MER

  4. 4. Att få rådgivning av en gräsand : En studie om webbplatsers bilder och deras funktion i konstruktionen av ungdomars identitet

    L3-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)

    Författare :Hanna Engström; [2013]
    Nyckelord :bild; interne; online; identitet; konstruktion av identitet; ungdomar; nätet; ungdomar på nätet;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att granska bilder, layout och reklam från olika webbplatser och analysera hurdessa bilder kan påverka ungdomar i deras konstruktion av sin identitet. De hemsidor som granskatsvaldes ut genom en informant och valet av informant gjordes genom en enkätundersökning somfokuserade på vilka webbplatser ungdomarna besökt under en vecka. LÄS MER

  5. 5. Lärosätet, livskvaliteten och lukrativa lokaler – En studie av retoriska strategier i broschyrer från två svenska lärosäten

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för svenska språket

    Författare :Clara Hult Lager; [2010-02-09]
    Nyckelord :retorik; informationsbroschyr; marknadsföring;

    Sammanfattning : I denna studie är syftet att undersöka de språkliga strategier lärosäten använder sig av för att locka studenter. Informationsbroschyrer från lärosäten runtom i Sverige är först och främst informativa. Forskning visar dock att konkurrens, vilket är en situation svenska lärosäten står inför, och reklam är nära sammankopplade. LÄS MER