Sökning: "rewards attractiveness"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden rewards attractiveness.

  1. 1. Gamification for public transportation - Improving attractiveness with interactive game elements

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)

    Författare :Henrik Olofsson; [2021]
    Nyckelord :Gamification; game elements; public transportation; mobile application; Spelifiering; kollektivtrafik; kollektivtrafiken; spel-element; spelelement; mobil applikation;

    Sammanfattning : During the last year and a half the Sars-Cov-2 virus has affected the world in many different ways. One of the things that Sars-Cov-2 has had an effect on, is the amount of travelers. Kalmar Länstrafik, the authority responsible for public transportation, has noticed a decline of travelers during the last year. LÄS MER

  2. 2. Language Diversity in Microservices: a Case Study at Skatteverket

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Ejnar Sörensen; [2021]
    Nyckelord :Microservices; Language diversity; Programming languages;

    Sammanfattning : Microservices is a new and trendy architecture in software development and amongst its features isthe ability to open up for teams to more freely choose the tech stack and programming language thatbest fits their needs. This feature, termed language diversity for the purposes of this study, is describedin literature as a key to optimization and flexibility but is also ripe with concerns of complexity. LÄS MER

  3. 3. Study of rewards attractiveness for recruiting young people to the Swedish building and construction industry

    Master-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomi

    Författare :Patrik Malmberg; Erica Gyllered; [2018]
    Nyckelord :rewards; rewards attractiveness; recruiting young people; Swedish building and construction industry; generation Y; generation X; Coldplay;

    Sammanfattning : The building and construction industry in Sweden is facing a troublesome recruitment problem, due to many retirees in the coming years. One way to increase the general attractiveness within the building and construction industry as a whole, i.e. LÄS MER

  4. 4. Belöningar, förmåner och arbetsgivarens attraktivitet : En komparativ studie med två IT-företag

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Personal och arbetsliv

    Författare :Cecilia Blidberg Seppälä; Emilia Nojonen; [2017]
    Nyckelord :pay system; reward system; reward; benefits; compensation and motivation.; bonussystem; belöningssystem; belöning; förmåner och motivation.;

    Sammanfattning : Hur kan organisationer behålla och attrahera medarbetare genom belöningar och förmåner? Hur kan vi som personalvetare bidra inom området? Detta behandlar denna studie som genomfördes genom en metodkombination där intervjuer och en enkätundersökning gjordes. Syftet med studien är att identifiera vilka belöningar och förmåner det finns på två IT-företag och se vilka av dem som attraherar medarbetare inom IT-branschen. LÄS MER

  5. 5. Paradoxen hög personalomsättning i en attraktiv bransch : En empirisk studie av 135 potentiella revisorskandidater, 221 verksamma revisorer och 52 tidigare verksamma revisorer

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå,

    Författare :Helena Pettersson; Lina Westman; [2016]
    Nyckelord :Social Behaviour Law; Samhälls-; beteendevetenskap; juridik; revisionsbranschen; personalomsättning; attraktivitet; paradox; styrsystem; belöningssystem; förväntningar; arbetstillfredsställelse; lojalitet; stress;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to explain the paradox of high employee turnover in an attractive industry and how management control can reconcile the tensions that occur as a consequence of the paradox. To achieve the purpose the study will use the accounting industry where this paradoxical situation occurs. LÄS MER