Sökning: "roland knutsson"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden roland knutsson.

  1. 1. Teologisk normativitet - en vetenskaplig synd? : En komparativ analys angående acceptabel normativitet inom akademisk teologi

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Systematisk teologi med livsåskådningsforskning

    Författare :Simon Knutsson; [2019]
    Nyckelord :Systematic theology; exegetics; normativity; academic theology; intersubjective verifiability; naturalism; theism; methodological naturalism; methodology; Cecilia Wassén; Tobias Hägerland; Mats Wahlberg; Joel Halldorf; Natalie Lantz; Petter Spjut; Ola Wikander; Joseph Ratzinger; Benedict XVI; Richard B. Hays; Gerd Lüdemann; Roland Deines.;

    Sammanfattning : The purpose of this essay is to discuss what kind of normativity can be considered acceptable in academic theology today in Sweden. This I do by critically and comparatively analyze two debates. The first debate is from Sweden and has its origin in the book Den okände Jesus written by Cecilia Wassén och Tobias Hägerland. LÄS MER

  2. 2. Svenska modeföretags expansion på den danska och tyska marknaden

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Julia Rosenberg; Maria Fri; Elisabeth Heide; [2009]
    Nyckelord :Svenska modeföretag; expansionsstrategi; butiksetablering; danska marknaden; tyska marknaden; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Uppsatsens titel: Svenska modeföretags expansion på den danska och tyska marknaden Seminariedatum: 16 januari 2009 Kurs: FEKK01, Examensarbete Kandidatnivå, Företagsekonomi, 15 hp Författare: Maria Fri, Elisabeth Heide, Julia Rosenberg Handledare: Björn Carlsson, Roland Knutsson Nyckelord: Svenska modeföretag, expansionsstrategi, butiksetablering, danska marknaden, tyska marknaden. Syfte: Studiens syfte är att undersöka och skapa en förståelse för medelstora svenska modeföretags tillvägagångssätt vid etableringen av egna butiker på den danska och tyska marknaden. LÄS MER

  3. 3. Designutmärkelser - Designutmärkelsers effekter på vinnande företag, sett ur företagets perspektiv, med fokus på den externa och interna konkurrenskraften.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Joakim Bergsten; Helena Ousbäck; Susanna Karlsson; [2009]
    Nyckelord :Design; design management; designutmärkelser; konkurrensfördel; intern och extern konkurrenskraft.; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Designutmärkelser- Designutmärkelsers effekter på vinnande företag, sett ur företagets perspektiv, med fokus på den externa och interna konkurrenskraften. Seminariedatum: 2009-01-16. Ämne/Kurs: FEKK01, Examensarbete kandidatnivå, 15 poäng. Författare: Joakim Bergsten, Susanna Karlsson och Helena Ousbäck. LÄS MER

  4. 4. CSR rapportering - Trender och förändringar i svenska börsföretag

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Christoffer Enander; Victor Cavalli-Björkman; [2009]
    Nyckelord :CSR; årsredovisningar; Large-Cap; förändringar; börsföretag; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: ” CSR rapportering - Trender och förändringar i svenska börsföretag” Seminariedatum: Fredag 16 Januari 2009 Tema/Kurs: Marknadskommunikation, FEKK01 Författare: Victor Cavalli-Björkman, Christoffer Enander Handledare: Björn Carlsson, Roland Knutsson Nyckelord: CSR, årsredovisningar, Large-Cap, förändringar, börsföretag Syfte: Syftet med denna uppsats är att undersöka om 22 stora svenska börsbolag har förändrat sin CSR rapportering i sina årsredovisningar under den senaste tioårsperioden. Samt att med hjälp av gängse teorier försöka förklara eventuella förändringar. LÄS MER

  5. 5. YouTube, företagens framtida marknadsföringskanal?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Björn Kemp Widerström; Joakim Von Stockenström; [2008]
    Nyckelord :YouTube; Internetmarknadsföring; Diffusion of innovation; Word of Mouth; Buzz marketing; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: YouTube, företagens framtida marknadsföringskanal? Seminariedatum: 2008-01-18 Ämne/kurs: Attraktion och Repulsion Marknadsföring, FEKK01, Examensarbete kandidatnivå, 15hp. Författare: Björn Widerström och Joakim von Stockenström Handledare: Björn Carlsson och Roland Knutsson. LÄS MER