Sökning: "stadsvarumärke"
Hittade 5 uppsatser innehållade ordet stadsvarumärke.
1. #malmö och stadens representation : En studie om vardagskultur i Malmö, grundad i Instagram
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : The study examined the most common visual representations of the city of Malmö on Instagrams #malmö hashtag over four days. The images were analyzed from a contextual perspective and a constructivist approach. LÄS MER
2. "Något för alla" : En kvalitativ studie om stadsfestivalens påverkan på stadens varumärke
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : The intention of this study is to get a deeper understanding of the phenomenon city festivals and their impact on a city’s brand. As a result of our intention we have formed the following purpose; describe and analyse in what ways a city festival can promote and develop the city’s brand. LÄS MER
3. Världens bästa stad? : En jämförande studie av Stockholms och Göteborgs platsmarknadsföringsstrategier
Master-uppsats, Kulturgeografiska institutionenSammanfattning : Syftet med studien är att undersöka Stockholms och Göteborgs platsmarknadsföringsstrategier. Det görs utifrån tre frågeställningar. Intentionen med dessa är att studera städernas motivering till respektive platsmarknadsföringsstrategi, vilka arbetet främst riktas mot och hur det strategiska arbetet rationaliserats. LÄS MER
4. Hav, Fästning, Kurort & Surfing : En studie om image och varumärke för en destination, med Varberg som fall
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : Det är svårt att skapa en enhetlig bild av en destination eller stad, och därför är det svårt att skapa ett destinationsvarumärke. Destinationens image, alltså hur folk ser på destinationen och uppfattar den, kan påverka varumärkets framgång, och även tvärtom. LÄS MER
5. City branding i med- och motgång : - En fallstudie av Örebro stads varumärke
Master-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro UniversitetSammanfattning : Products and services have for a long time competed with their brands. For some time now, cities have begun to compete with each other to attract visitors and other stakeholders to come to their town. It is important that the citizens feel as they are a part of the message that the city sends out in its communication. LÄS MER