Sökning: "strategier och tekniker"

Visar resultat 1 - 5 av 117 uppsatser innehållade orden strategier och tekniker.

  1. 1. Klassisk musik för en ny publik : Ungdomstilltalande verktyg i konstmusikkonsertreklam

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)

    Författare :Róza Tóth; [2024]
    Nyckelord :art music; classical music; young; youth; marketing; commercial; multimedia; Budafok Dohnányi Orchestra; Västerås Sinfonietta; TwoSet Violin; konstmusik; klassisk musik; konsert; ungdomar; marknadsföring; reklam; intermedialitet; Västerås Sinfonietta; Budafoki Dohnányi Zenekar; TwoSet Violin;

    Sammanfattning : Det är allmänt erkänt av forskare att klassisk musik förefaller förlora sin popularitet bland ungdomar, åtminstone i dess traditionella framförandeformer. Emellertid har det visats i undersökningar att vissa förändringar i utformning kan göra konstmusikkonserter mer intressanta för en yngre publik. LÄS MER

  2. 2. “Jag reparerar inte kunders smartphones med mitt kön” : Kvinnors känslor och upplevelser av att jobba inom IT- och Teknikservicebranschen.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Moa Snis; [2024]
    Nyckelord :Könsmärkta yrken; arbetsmarknad; strategier; IT- och teknik;

    Sammanfattning : Denna kvalitativa intervjustudie undersöker kvinnors känslor och upplevelser av att hantera kunder inom en mansdominerad bransch som IT- och teknikservicebranschen. Syftet med denna studie är att förstå hur kvinnliga arbetstagare erfar kundinteraktioner i arbetet inom en mansdominerad bransch med fokus på emotionellt arbete. LÄS MER

  3. 3. Private Equity som värdeskapare : En studie om EQT

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Max Sandnabba; Oscar Ragnarsson; [2024]
    Nyckelord :Private Equity; PE; EQT; långsiktigt värdeskapande; portföljbolag;

    Sammanfattning : EQT AB, ett av världens största Private Equity (PE) bolag, studeras för att utreda vilkavärdeskapande strategier bolaget tillämpar i sina portföljbolag. Frågorna som ställs är vilkavärdeskapande strategier som implementeras i portföljbolagen och om dessa strategier kanhärledas till EQT som ägare. LÄS MER

  4. 4. Är det någon som bryr sig? : En studie av hur autonomi, kompetens och tillhörighet påverkar motivation och arbetsprestation hos högskolelärare och yrkesidrottstränare

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Jakob Sanfridsson; Lina Tollsten; [2024]
    Nyckelord :Self-determination theory; Autonomy; Competence; Relatedness; Leadership; Motivation; Självbestämmandeteorin; autonomi; kompetens; tillhörighet; ledarskap; motivation;

    Sammanfattning : Titel: Är det någon som bryr sig? - En studie av hur autonomi, kompetens och tillhörighet påverkar motivation och arbetsprestation hos högskolelärare och yrkesidrottstränare   Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi   Författare: Jakob Sanfridsson och Lina Tollsten   Handledare: Monika Wallmon   Datum: 2024, januari   Syfte: Att undersöka och analysera motivationsfaktorer hos högskolelärare och yrkesidrottstränare, utifrån självbestämmandeteorin. Genom att identifiera likheter och skillnader i motivationsdrivkrafter för dessa två grupper, ämnar studien bidra till en djupare förståelse av hur olika faktorer påverkar motivationen inom olika yrkesområden. LÄS MER

  5. 5. Tolkens roll inom myndighets möten : En kvalitativ studie om biståndshandläggarnas uppfattning av tolkens roll inom myndighets möten i mottagnings- och utredningsenheten, arbete och försörjning i en medelstor kommun.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för hälsa, vård och välfärd

    Författare :Marytreez Hakem; Merna Malki; [2024]
    Nyckelord :Case worker; interpreter; authority meeting; client; Biståndshandläggare; tolk; myndighetsmöte; klient;

    Sammanfattning : Studien undersöker biståndshandläggarnas perspektiv på tolkens roll vid myndighets möten i en svensk medelstor kommun. Studien analyserar även hur dessa upplevelser påverkar trepartskommunikationen mellan biståndshandläggare, tolk och klient. LÄS MER