Sökning: "students influence"

Visar resultat 16 - 20 av 1727 uppsatser innehållade orden students influence.

  1. 16. "Det är ju snarare att jag får anpassa mig" : En kvalitativ intervjustudie om hur studenter med ADHD upplever universitetsbiblioteket

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Julia Berg; Olivia Wuotila; [2024]
    Nyckelord :ADHD; attention deficit hyperactivity disorder; students; academic libraries; library as place; universal design; library and information science;

    Sammanfattning : Accessibility for people with ADHD is rarely covered by the research of Library and Information Science. University libraries, whose main task is to guide and provide services for students and researchers, have the means to support students with ADHD in several ways. LÄS MER

  2. 17. En kvantitativ studie om dagens tillgänglighet av droger samt risk-/ och skyddsfaktorer

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Socialhögskolan

    Författare :Nathalie Edfeldt; Klara Håkanson; [2024]
    Nyckelord :adolescent; youth; drug use; normativity; group-behavior; peer-influence; social media; social learning; availability; Social Sciences;

    Sammanfattning : The purpose of this study was to examine drug availability and social risk- and safety factors regarding adolescents' drug use. The method used for this study was a survey, with 140 students from Helsingborg's high schools as respondents, allowing a quantitative analysis. The theory used in this study was Albert Bandura's social learning theory. LÄS MER

  3. 18. Sociala mediers påverkan av unga vuxnas politiska deltagande online : En kvalitativ studie av hur dagens sociala medier påverkar internetanvändares politiska deltagande online

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Anton Danielsson; William Yesil; [2024]
    Nyckelord :Sociala medier; Politisk information; politiskt deltagande online; Unga vuxna; Avsiktlig exponering; Oavsiktlig exponering;

    Sammanfattning : This study delves into the influence of social media on the online political participation of young individuals. The research focuses on a sample comprising six students from diverse programs at Örebro University, employing a qualitative methodology centered on semi-structured interviews conducted with all participants. LÄS MER

  4. 19. ”Det är ju hur man lär sig språk – att jämföra med det man redan kan” : En intervjustudie med modersmålslärare i arabiska, engelska och somaliska om språkjämförelsers betydelse för spanskundervisning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för språkstudier

    Författare :Isa Lundqvist; [2024]
    Nyckelord :Cross-linguistic Influence CLI ; Contrastive Analysis CA ; Phenomenography; Cross-linguistic influence CLI ; Kontrastiv analys CA ; Fenomenografi; Influencia cros-lingüística; Análisis contrastivo; Fenomenografía;

    Sammanfattning : This essay investigates how mother tongue teachers in Sweden view cross-linguistic influence in the Spanish classroom. It focuses on three areas: the student groups’ linguistic profiles; the evaluation of described/presumed strengths and challenges within Spanish phonology, lexicon and morphosyntax; and perspectives on effective contrastive classroom practices. LÄS MER

  5. 20. Songs influence on vocabulary and language acquisition in the EFL classroom : Sångers inflytande på ordförådd och språkinlärning i Engelska som främmnade språk

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå,

    Författare :Olivia Kronvall; Johanna Grandin; [2024]
    Nyckelord :EFL English as a foreign language ; ESL English as a second language ; Vocabulary; Language acquisition; Communicative tools; Singing of songs; Young Learners;

    Sammanfattning : This paper explores the impact of incorporating songs in the English classroom and will focus on young student’s development of vocabulary and language acquisition. The aim is more driven towards singing, and how that can be a beneficial communicative tool for young language learners in a Swedish context. LÄS MER