Sökning: "swedish companies internationalization"

Visar resultat 1 - 5 av 202 uppsatser innehållade orden swedish companies internationalization.

  1. 1. Färgens betydelse inom kulturell marknadsföring : En studie om betydelsen av färgen på livsmedelsförpackningar i svensk och kinesisk kultur

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Lova Barthelson; My Persson; [2023]
    Nyckelord :Color; China; Sweden; culture; marketing; cross-cultural; consumer behavior; Färg; Kina; Sverige; kultur; marknadsföring; tvärkulturell; konsumentbeteende;

    Sammanfattning : Culturally adapted marketing has increased due to internationalization. The role of color varies across cultures and influences consumer behavior. The aim of this thesis is to improve knowledge on how Swedish companies can use color in their marketing, in terms of package design of groceries, when adapting to the Chinese consumer culture. LÄS MER

  2. 2. Digital maturity among Swedish manufacturing SMEs : Recommendations on how to utilizedigitalization when internationalizing

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Amanda Järncrantz; Caroline Fritz; [2023]
    Nyckelord :Digital competence; Digital maturity; Digitalization; Internationalization; Small and medium-sized enterprises SMEs ; Export; Born Digitals;

    Sammanfattning : The emergence of digitalization and its prevalence is constantly changing the environment inwhich business operates, and consequently the firm’s way of conducting business. Having theability to work with digital maturity is thus a prerequisite for a firm that wants to survive thecompetitive market that prevails today. LÄS MER

  3. 3. How important are digitalization and social media for an internationalization process in present time? : A qualitative study based on Swedish SME companies

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Vida Gustavsson Ramnebrink; [2023]
    Nyckelord : internationalization SME-companies social media “digitalization” “relations”;

    Sammanfattning : The internationalization processes of entrepreneurship have long been a topic that has interested both entrepreneurs and researchers. In today's society with digitalization tightly integrated in our society, and with the SME business's wide range of e-stores, this study examines the importance of digitization and the use of social media in an internationalization process for Swedish SME businesses. LÄS MER

  4. 4. Bolagsstyrning i svenska idrottsföreningar. : En kvalitativ studie om en bolagiserings effekter på bolagsstyrningen i svenska idrottsföreningar.

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Ella Johansson; Evelina Nilsson; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Master Thesis in accounting, School of Business and Economics, LinnaeusUniversity in Växjö, Spring 2023 Authors: Evelina Nilsson and Ella Johansson Supervisor: Mohamed Mahieddine Examiner: Ola Nilsson Title: Corporate governance in Swedish sport organizations - A qualitative studyon the effects of incorporation on corporate governance in Swedish sportsorganizations. Keywords: non-profit organizations, corporate governance, sport organizations,incorporation Background: Sport has undergone major developments as a result of theprofessionalization, commercialization and internationalization. LÄS MER

  5. 5. Psychic Distance ur ett e-handelsperspektiv : En systematisk litteraturstudie

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Maja Ticehurst Falk; [2023]
    Nyckelord :Internationalization; Uppsala model; Psychic distance; Virtuality trap E-commerce; Systematic literature review; Internationalisering; Uppsalamodellen; Psychic distance; Virtuality trap E-handel; Systematisk litteraturstudie;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker internationaliseringsprocessen av e-handelsbolag med fokus på hur psychic distance, ett koncept som hanterar upplevda skillnader i bland annat språk, kultur och politik mellan olika marknader, spelar in i internationaliseringen. Syftet med studien är alltså att undersöka vad den befintliga litteraturen inom fältet för International Business studier säger om sambandet och vilken roll psychic distance spelar i internationaliseringen av e-handelsbolag. LÄS MER