Sökning: "telefonrådgivning litteraturöversikt"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden telefonrådgivning litteraturöversikt.

  1. 1. Distriktssköterskans upplevelse av telefonrådgivning : systematisk litteraturöversikt

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för vård, arbetsliv och välfärd

    Författare :Melanie Rasmussen; [2023]
    Nyckelord :Telephone advice; district nurse; experiences; caring conversation; Nyckelord: Telefonrådgivning; distriktssköterska; upplevelser; vårdandesamtal.;

    Sammanfattning : Telefonrådgivning inom primärvård och vid sjukvårdsrådgivningen är en vanlig arbetsuppgift för distriktssköterskor. Distriktssköterskor ska genom icke-visuell kommunikation göra patientssäkra bedömningar och hänvisa uppringaren till rätt vårdnivå, ibland via information i andra hand. LÄS MER

  2. 2. Sjuksköterskors utmaningar i telefonrådgivning : En systematisk litteraturstudie

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för hälsovetenskaper (from 2013)

    Författare :Dorcas Kisiero; [2020]
    Nyckelord :Registered nurses; telephone nurses; telephone counselling; experience; literature studies; Sjuksköterskor; telefonsjuksköterskor; telefonrådgivning; upplevelser; litteraturstudier;

    Sammanfattning : Introduktion: Telefonrådgivning är ett sätt för vårdsökande att få vård i Sverige och i vissa andra länder i världen exempelvis i Storbritannien, Canada, USA m.fl. Sjuksköterskor arbetar med telefonrådgivning och hänvisar vårdsökande till rätt vårdnivå. LÄS MER

  3. 3. Omvårdnad via telefon : Sjuksköterskans upplevelser av att arbeta med telefonrådgivning - en litteraturöversikt

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsa och lärande

    Författare :Isabel Nellsjö; [2019]
    Nyckelord :Decision support; experience; nurse; telephone counseling; Beslutsstöd; erfarenheter; sjuksköterska; telefonrådgivning;

    Sammanfattning : Bakgrund: Telefonrådgivning inom hälso- och sjukvård förekommer runt om i världen och är ett enkelt sätt för patienten att komma i kontakt med vården. Bedömningsprocessen i telefonrådgivning försvåras på grund av att sjuksköterskan inte ser patienten vilket ställer krav på en bred kunskap. LÄS MER

  4. 4. Sjuksköterslors erfarenheter av att arbete med telefonrådgivning : -en litteraturöversikt

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för hälso- och vårdvetenskap (HV)

    Författare :Ing-Marie Svensson; Catrin Ideström; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 5. Telefonrådgivning utifrån ett sjuksköterskeperspektiv

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för hälsa, vård och välfärd

    Författare :Jessica Hulting; Jessica Jonsson; [2017]
    Nyckelord :dialogue; general literature overview; registered nurse; telephone counseling; allmän litteraturöversikt; legitimerad sjuksköterska; samtal; telefonrådgivning;

    Sammanfattning : Bakgrund: Allt fler personer kontaktar sjukvården via telefon och det medför att telefonrådgivning är ett växande område inom hälso- och sjukvården. Den gör det möjligt för sjuksköterskor och personer som ringer in att skapa en relation trots distans. LÄS MER