Sökning: "tjänstemarknadsföringstriangeln"
Hittade 2 uppsatser innehållade ordet tjänstemarknadsföringstriangeln.
1. Idrottsklubbarnas nätverk
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Utifrån analysen av vår empiri stod det klart att idrottsklubbar kan analyseras utifrån tjänstemarknadsföringstriangeln och interaktionsmodellen. Analysen övergick i slutsats och innebar att vi skapade en ny modell som beskriver klubbens nätverk. Vi har valt att kalla den nätverksmodellen. LÄS MER
2. Charterbranschens undergång? : En studie om lojalitet i resebranschen?
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Nyckelord: Charterbranschen, Lojalitet, Involvering, Interaktion, Relationsmarknadsföring, Kommunikation, Bakgrund: Kundernas förändrade efterfrågan har tillsammans med den ökade konkurrensen från Internetbaserade bolag gjort det allt svårare för traditionella charterbolag att överleva på marknaden. Problemformulering: Vilka faktorer ger kunden incitament att förbli lojala gentemot charterbolagen Syfte: Syftet är att genom en kvalitativ ansats analysera och utvärdera charterbolagens förutsättningar för att skapa lojala kunder. LÄS MER