Sökning: "tjänstemarknadsföringstriangeln"

Hittade 2 uppsatser innehållade ordet tjänstemarknadsföringstriangeln.

  1. 1. Idrottsklubbarnas nätverk

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Simon Andersson; Axel Bilfeldt; [2013]
    Nyckelord :episodsutbyten; sportmarknadsföring; interaktionsmodellen; Relationsmarknadsföring; tjänstemarknadsföring; Business and Economics;

    Sammanfattning : Utifrån analysen av vår empiri stod det klart att idrottsklubbar kan analyseras utifrån tjänstemarknadsföringstriangeln och interaktionsmodellen. Analysen övergick i slutsats och innebar att vi skapade en ny modell som beskriver klubbens nätverk. Vi har valt att kalla den nätverksmodellen. LÄS MER

  2. 2. Charterbranschens undergång? : En studie om lojalitet i resebranschen?

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Maria Strömberg; Patricia Gomez; [2009]
    Nyckelord :Charter industry; Loyalty; Involvement; Interaction; Relationship Marketing; Communication; Charterbranschen; Lojalitet; Involvering; Interaktion; Relationsmarknadsföring; Kommunikation;

    Sammanfattning : Nyckelord: Charterbranschen, Lojalitet, Involvering, Interaktion, Relationsmarknadsföring, Kommunikation, Bakgrund: Kundernas förändrade efterfrågan har tillsammans med den ökade konkurrensen från Internetbaserade bolag gjort det allt svårare för traditionella charterbolag att överleva på marknaden.   Problemformulering: Vilka faktorer ger kunden incitament att förbli lojala gentemot charterbolagen Syfte: Syftet är att genom en kvalitativ ansats analysera och utvärdera charterbolagens förutsättningar för att skapa lojala kunder. LÄS MER