Sökning: "trender i sverige"
Visar resultat 1 - 5 av 293 uppsatser innehållade orden trender i sverige.
1. Platsvarumärket norra Sverige : En kvalitativ studie om kommun- och regionsöverskridande platsmarknadsföring
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Kulturgeografiska institutionenSammanfattning : Följande studie behandlar hur den kommunala och regionala platsmarknadsföringen i norra Sverige fungerar och om det finns en koppling mellan dem. För att undersöka detta har Umeå- och Örnsköldsvik kommun valts ut för att företräda både kommunerna i sig och som representanter för N6-initiativet. LÄS MER
2. Clean to be Lean : Implementering av Lean Managment hos kurir- och fraktbolag
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Detta examensarbete fokuserar på fraktterminalen som tillhör kurir- och fraktbolaget FedEx Corporation. Fraktterminalen är placerad i Landvetter, Sverige. Det finns ett antal brister och problem i terminalen och några av dessa handlar om hur pakethanteringsprocessen är strukturerad och hur berörda arbetsaktiviteter utförs. LÄS MER
3. Effekten av influencer-marketing : En kvantiativ studie som undersöker influencer-marketings roll kring Generation Z konsumentbeteende
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Datum: 2023-05-30 Nivå: Kandidatuppsats i företagsekonomi Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet Författare: Eric Parsmo, Filippa Larsson & Wilma Forssander Titel: Effekten av influencer-marketing Handledare: Rana Mostaghel Nyckelord: Influencers, Influencer-marketing, Sociala medier, Generation Z, Förtroende, Klädbranschen, Impulsköp Frågeställningar: - Vilka faktorer inom influencer-marketing spelar roll när det kommer till Generation Z konsumentbeteende inom klädbranschen i Sverige? - Vilka faktorer spelar en roll för Generation Z tillit gentemot influencer-marketing? Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka sambanden mellan utvalda variabler för att se vilka faktorer inom influencer-marketing som spelar roll när det kommer till Generation Z konsumentbeteendet inom klädbranschen i Sverige. Studien undersöker även tilliten mellan Generation Z och influencer-marketing. LÄS MER
4. Towards Water Resource Recovery Facilities : Environmentally Extended Techno-Economic Assessment of Emerging Sewage Sludge Management Technologies in Sweden
Master-uppsats, KTH/Hållbar utveckling, miljövetenskap och teknikSammanfattning : Municipal sewage sludge (MSS) management varies widely between countries and legislative regimes. Within the European directive for sewage treatment France applies over half of MSS to arable land, while The Netherlands has banned the practice (Kelessidis et al, 2012). LÄS MER
5. Välfärdsindex : Hur vi mäter och utvärderar välfärd, tillväxt och hållbarhet
Kandidat-uppsats, KTH/Hållbar utveckling, miljövetenskap och teknikSammanfattning : Välfärd, eller välstånd, är komplexa men vanligt förekommande begrepp som används för att beskriva människors välbefinnande i ett samhälle. Hög ekonomisk tillväxt har länge varit synonymt med god välfärd, men med tanke på omställningen till ett samhälle i linje med hållbar utveckling har begreppet välfärd breddats till att innefatta både ekonomiska, sociala och ekologiska faktorer. LÄS MER