Sökning: "trender upplevelser"

Visar resultat 21 - 25 av 26 uppsatser innehållade orden trender upplevelser.

  1. 21. Gitarr + Plattformsspel = Sant : Vilka fördelar och nackdelar har införandet av en från konventionerna för genren avvikande spelkontroll på speldesignen i ett plattformsspel?

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation och information

    Författare :Mårten Brüggemann; [2007]
    Nyckelord :Alternativa kontrollsystem; gitarrkontroll; plattformsspel; handkontroll;

    Sammanfattning : Uppsatsen är en reflekterande text över ett verk gjort som examensarbete vid Högskolan i Skövde. Verket är ett datorspel som skapades med syftet att experimentera med icke konventionella kontrollsystem. En stagnation i utvecklingen av den konventionella handkontrollen har kunnat anas i de senaste konsolgenerationsskiftena. LÄS MER

  2. 22. Thinking more like a client. : Designfaktorer som påverkar valet av tjänsteföretag.

    L2-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Åsa Kjellin; Anna Stridsberg; Johanna Bornholm; Eugenia Kapsalis; [2007]
    Nyckelord :Service Company; Concept Store; Design; More Value; Experience; Relationship Marketing; Points-of-marketing; Servicescape; Loyalty.; Tjänsteföretag; nischad handel; design; mervärde; upplevelser; relationsmarknadsföring; servicemöte; servicelandskap; lojalitet.;

    Sammanfattning : Companies in the western world can no longer compete by using traditional means such as product and price since the commerce of services continually grows. To avoid similarity and increase competitive advantages modern companies have to be more specified. The competition between companies has increased and customers are harder to reach. LÄS MER

  3. 23. Butikskoncept : - och det mervärde det skapar

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Henrik Tellefsen; Kristian Sewén; [2006]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Konsumenterna i studien visar på en mångfald av beteenden när det kommer till hur de påverkas av butikskonceptet. Upplevelserna i butikerna är många och varierar mellan konsumenterna. Olika typer av konsumtion skildras, bland annat genomförs nöjesshopping och målorienterad shopping av konsumenterna i studien. LÄS MER

  4. 24. Upplevelseindustrin - Framgångsfaktorer för att öka antalet museibesökare

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Karin Jonsson; Anna Lundh; [2006]
    Nyckelord :Upplevelser; museer; besöksutveckling; marknadsföring; omvärldsbevakning; utbud;

    Sammanfattning : Upplevelseindustrin är en av de största och snabbast växande sektorerna i Sverige och det som främst driver tillväxten är turistnäringen. Turistdelegationen gav 2005 ut en rapport där det framgick att företag inom kategorin aktiviteter ökade med 25 % och museerna minskade med 7 % mellan 1998 och 2003. LÄS MER

  5. 25. Yasuragi Hasseludden

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Charlotte Karlsson; Maria Lantz; Veronica Fält; [2006]
    Nyckelord :upplevelser; kultur; trender och spa; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : .... LÄS MER