Sökning: "utvärdering läsning"
Visar resultat 1 - 5 av 29 uppsatser innehållade orden utvärdering läsning.
1. Automatisering av en process för att öka effektiviteten och nyttan för företag och deras kunder. : En utvärdering av hur automatiseringen av processen att tillhandahålla information till kunder om det aktuella tillståndet för mobilnätet kan generera en ökad effektivitet och nytta för både företag och deras kunder.
M1-uppsats, KTH/Hälsoinformatik och logistikSammanfattning : Nätövervakningscentralen (NOC) hos Transtema Network Service övervakar och filtrerar inkommande larm från olika typer av nätverk. När en störning uppstår i ettnät är bland de åtgärder som vidtas att informera kunden om det. LÄS MER
2. En undersökning av den språkutvecklande lärmiljöni grundskolans årskurs 2 ur ett specialpedagogiskt perspektiv
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Sammanfattning/Abstract Johansson, Malin (2023). En undersökning av den språkutvecklande lärmiljön i grundskolans årskurs 2 ur ett specialpedagogiskt perspektiv Speciallärarprogrammet, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö universitet, 90 hp. LÄS MER
3. Från papper till punktdisplay
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Certec - Rehabiliteringsteknik och DesignSammanfattning : Detta examensarbete var ett samarbete med Myndigheten för tillgängliga medier [MTM] och byggde vidare på ett tidigare studentarbete. I studentarbetet utvecklades en prototyp som erbjöd en digital genväg för läsning av papperspunktskriftsböcker. LÄS MER
4. Främja elevers läskunnighet genom analog läsning och ökade förväntningar
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Utvecklingsarbetets syfte var att undersöka om ökade förväntningar via språkinriktad undervisning, samt genom att läsa analoga texter i stället för digitala texter skulle främja elevers läsförståelse. Skolan var i behov av att öka läskunnigheten och även komma underfund med vad som kan främja läsförståelsen på skolan, men även vad som kan ha hämmat läsutvecklingen. LÄS MER
5. Folkbibliotekariens erfarenhet av den läsfrämjande metoden läsande förebilder
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för historia och samtidsstudierSammanfattning : Att belysa folkbibliotekariens egna erfarenheter av det läsfrämjande arbete med läsande förebilder som metod är relevant för att få en djupare förståelse för vilken betydelse arbetssättet har för att främja barns och ungas läsning. Insikt om detta kan utgöra ett underlag för utvärdering av arbetssättet utifrån ett professionellt perspektiv och öka medvetenheten om metodens relevans. LÄS MER