Avancerad sökning

Hittade 4 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Barn svälter och du äter brunch : – En semiotisk och retorisk analys av sex stycken välgörenhetskampanjer

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :My Petré; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Through a rhetorical and semiotic analysis of six strategically selected charity campaigns, patterns were found in the way charities packaged and conveyed messages and stories in their campaigns. The strategies that became clear were, among other things, the use of contrasting messages and the campaigns ability to elicit guilt and empathy from the recipient. LÄS MER

  2. 2. From Hofors with love : En intervjustudie av en välgörenhetskampanj

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Marcus Larsson; [2018]
    Nyckelord :Campaign; Charity; Facebook; Two-step flow of Communication; Kampanj; välgörenhet; facebook; tvåstegshypotesen; opinionsbildare; Musikhjälpen;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att ge insikt i om och hur lokala kampanjer kan användas för att öka framgången hos större välgörenhetskampanjer. Metoden som använts för att undersöka detta är en serie av intervjuer med personer som besitter insikter i hur kampanjen gick till och mottogs. LÄS MER

  3. 3. Välgörenhetskampanjer i dagligvaruhandeln : - en studie av försäljningen och dagligvaruhandelns främjande av den

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Josef Aguz; Anton Westberg; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Välgörenhetskampanjer där en del av inkomsterna skänks till ett välgörande ändamål är idag ett vanligt fenomen i dagligvaruhandeln. I teorin ska denna typ av marknadsföringsstrategi hjälpa ett företag att öka försäljningen. LÄS MER

  4. 4. CSR:s påverkan på kundrelationer : En fallstudie om Ikeas CSR aktiviteters påverkan på kundrelationer

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Alexander Thorell; [2015]
    Nyckelord :Corporate social responsibility CSR ; marknadsföring; kundrelationer; kunders värdeskapande; Ikea; välgörenhetskampanjer; hållbarhet;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: CSR:s påverkan på kundrelationer – en fallstudie om Ikeas CSR aktiviteters påverkan på kundrelationer. Kurs: Företagsekonomi III, marknadsföring, 15 hp, 2FE73E. Författare: Alexander Thorell Handledare: Prof. LÄS MER