Sökning: "varumärk"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet varumärk.

  1. 1. Varumärkets mening: den offentliga organisationens vision och värden ur medarbetarens perspektiv

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Katrin Svensson; Hanna Lindahl; [2015]
    Nyckelord :varumärk; medarbetare; offentliga organisationer; vision; värden; meningsskapande; Social Sciences;

    Sammanfattning : Ett framgångsrikt varumärkesarbete förutsätter att medarbetaren förstår och uttrycker organisationens vision och värden, samtidigt är medarbetaren åsidosatt inom forskningsfältet varumärkeskommunikation. Den här studien lyfter därför fram medarbetarens perspektiv i den komplexa offentliga organisationens varumärkesarbete. LÄS MER

  2. 2. Kundkommunikation och helkundskonceptet som en modell för lojalitet : en fallstudie inom bank- och försäkringsbranschen

    Magister-uppsats, Institutionen för humaniora och samhällsvetenskap

    Författare :Jacob Jonsson; [2010]
    Nyckelord :IT customer communication trademark total customer concept loyalty; IT kundkommunikation varumärk helkund lojalitet;

    Sammanfattning : Att ha en fungerande kommunikation mellan kund och bolag är viktigt för att en verksamhet ska kunna fungera. Genom kommunikation byggs även lojalitet där kunderna återkommer i framtiden och blir därigenom mer lönsamma för ett bolag. LÄS MER

  3. 3. Can commitment save companies from negative publicity? : The tempering effect of commitment and corporate response on negative publicity

    Kandidat-uppsats, IHH, EMM (Entrepreneurskap, Marknadsföring, Management)

    Författare :Nanci Kasto; Elina Sargezi; Micaela Tärnhamn; [2009]
    Nyckelord :attitude; brand; commitment; consumer behaviour; corporate response; experiment; negative publicity; attityd; experiment; företagsrespons; konsumentbeteende; lojalitet; negativ publicitet; varumärke;

    Sammanfattning :     According to Faircloth, Capella & Alford, (2001), a brand is one of the most important assets a company can possess. A brand is what the consumers relate to when differentiating one com-pany from another and therefore plays a vital role for determining competitive advantage. LÄS MER