Sökning: "varumärkes förstärkning"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden varumärkes förstärkning.

  1. 1. Effektmätning av produktplacering

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Pelle Lindell; Athanasios Doulgeris; Björn Andersson; [2003]
    Nyckelord :Produktplacering; effektmätning; promotionmix; varumärke; marknadsundersökning; sponsring; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Det vi vill åstadkomma med uppsatsen är att kartlägga de metoder som är mest lämpade för att mäta effekten av produktplacering i film. Relevanta aspekter att effektmäta är försäljning, ökad märkesmedvetenhet hos konsument, förstärkning av varumärke och förändring av företagets image. LÄS MER

  2. 2. Kan sponsring utnyttjas för att förstärka varumärken? En studie av sponsringsverksamheten hos företag med starka varumärken

    Magister-uppsats, Ekonomiska institutionen

    Författare :Christine R. Hellman; Ida Holmkvist; Lisa Sjöberg; [2000]
    Nyckelord :Business studies; sponsring; sponsringsverksamhet; varumärke; starka varumärken; marknadsföring; marknadskommunikation; Thomas Karlsson; Företagsekonomi;

    Sammanfattning : Företag har ett flertal olika marknadsföringsverktyg att tillgå för att kommunicera ett varumärkes budskap till marknaden. Sponsring kan vara ett effektivt sådant verktyg för att exponera varumärket. Sponsring är ett relativt nytt fenomen som har vuxit avsevärt under de senaste decennierna. LÄS MER