Sökning: "zahra e"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden zahra e.

  1. 1. Små företags användning av marknadsföringsstrategier och upplevt hot från e-handel : En kvalitativ studie av små detaljhandelsbutiker

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Frida Pettersson; Matilda Sjögren; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel: Små företags användning av marknadsföringsstrategier och upplevt hot från e-handel Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Frida Pettersson och Matilda Sjögren Handledare: Akmal Hyder och Zahra Ahmadi  Datum: 2020 - juni    Syfte: Studien har undersökt hur små lokala butiker arbetar med marknadsföringsstrategier och hur butikerna påverkas av ökad e-handel. För att besvara studiens syfte har störst fokus varit att undersöka hur e-handel har påverkat detaljhandelsbranschen och vad butikerna använder för strategier för att hävda sig mot e-handel. LÄS MER

  2. 2. Targeted Topic Modeling for Levantine Arabic

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för lingvistik och filologi

    Författare :Shorouq Zahra; [2020]
    Nyckelord :Topic Model; Focused Analysis; Targeted Aspect; Levantine Arabic;

    Sammanfattning : Topic models for focused analysis aim to capture topics within the limiting scope of a targeted aspect (which could be thought of as some inner topic within a certain domain). To serve their analytic purposes, topics are expected to be semantically-coherent and closely aligned with human intuition – this in itself poses a major challenge for the more common topic modeling algorithms which, in a broader sense, perform a full analysis that covers all aspects and themes within a collection of texts. LÄS MER

  3. 3. Similarity, Familiarity, and Credibility in influencers and their impact on purchasing intention

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Zainab Al-Darraji; Zahra Al Mansour; Shilan Rezai; [2020]
    Nyckelord :Influencers; e-marketing; influencer marketing; trust; similarity; familiarity; credibility; purchase intention;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. Dimensionering av överbyggnader i Nordiska länder

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronik

    Författare :Kandiel Zahra; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Olika länder använder sig av olika metoder vid dimensionering av vägöverbyggnader. Denna rapport fokuserar på vilka metoder som används i Nordiska länder, Sverige, Norge och Danmark. Samt vilka ingångsparametrar som behövs för att använda dessa metoder. LÄS MER

  5. 5. Modelling Rapid Melt Growth of III-V Integration on Si

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Fysiska institutionen; Lunds universitet/Fasta tillståndets fysik

    Författare :Zahra Baneen; [2017]
    Nyckelord :Semiconductors; Rapid Melt Growth; Parameters; nucleation; growth velocity; cooling rate; Physics and Astronomy;

    Sammanfattning : High quality III-V semiconductors on silicon substrate can make for significant progress in gate electrostatics and optoelectronic devices. Indium antimonide with its inviting properties can play a key role to further facilitate devise integration. LÄS MER