Sökning: "C- idrott och hälsa i grundskolan"

Visar resultat 6 - 9 av 9 uppsatser innehållade orden C- idrott och hälsa i grundskolan.

  1. 6. "Att idrotta eller icke idrotta, det är frågan"

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Peter Wegat; Markus Adolfson; [2008]
    Nyckelord :Idrott; idrottsintresse; yrkeselever; frånvaro och;

    Sammanfattning : Vår metod bestod av en kvantitativ studie, där vi började med att ringa runt till gymnasieskolorna i VästraGötaland, för att göra en kort intervju med idrottslärarna, i syfte att se om detta problem kunde ses som generellt.När problemet av undersökningen kunde ses som generellt i länet, gjordes en enkätundersökning på en av deskolor som ansåg sig ha problemet. LÄS MER

  2. 7. Hur arbetar man som idrottslärare med barn i behov av särskilt stöd?

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Sociologiska institutionen

    Författare : [2008]
    Nyckelord :elever i behov av särskilt stöd; idrott och hälsa; ;

    Sammanfattning : Syfte Det övergripande syftet med detta arbete är att undersöka hur idrottslärarearbetar med elever i behov av särskilt stöd och undersöka om och hurpedagogerna samarbetar kring dessa elever.FrågeställningarHur definierar idrottslärarna elever i behov av särskilt stöd?Hur säger idrottslärarna att de arbetar med elever i behov av särskilt stöd?Vilka faktorer menar idrottslärarna har betydelse i deras verksamhet när detgäller arbetet med elever i behov av särskilt stöd?På vilka sätt säger idrottslärarna att de samarbetar med specialpedagoger ochandra pedagoger kring elever i behov av särskilt stöd?Metod Studien är en kvalitativ intervjustudie grundad på intervjuer med sju verksammaidrottslärare i grundskolan. LÄS MER

  3. 8. Elevers inställning till skolidrotten

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Nina Olofsson; Sara Danestedt; Pernilla Olofsson; [2007]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syfte: Huvudsyftet är att undersöka elevers inställning till skolidrotten i år 9. Vi vill dels ge en översikt överskolidrottens historia, dels ta reda på elevers hälsa och om eleverna upplever att skolidrotten påverkar deras egenhälsa. LÄS MER

  4. 9. Likvärdig och rättvis betygssättning? En studie av en högstadieskola i Mölndal.

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Dan Gillgard; [2007]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : BakgrundBetygssättning innebär att en lärare vid en given tidpunkt skall sammanfatta sinabedömningar om elevens kunskaper i ämnet. Betyget skall visa hur långt eleven har nått iförhållande till de mål som finns i ämnet. LÄS MER