Sökning: "Coop Forum"

Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser innehållade orden Coop Forum.

  1. 1. Marknadsföringsstrategier för att stimulera inköp av miljömärkta produkter : En studie av detaljhandel

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Amina Farah; Zahra Ghafoyryan; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel: Marknadsföringsstrategier för stimulering av inköp av miljömärkta produkter Nivå: C-uppsats, examensarbete inom företagsekonomi  Författare: Amina Farah & Zahra Ghafoyryan  Handledare: Akmal Hyder & Anna Ljung  Examinator: Agneta Sundström Datum: 2021 - januari   Syfte: Syftet med studien är att få ökad förståelse för vilka gröna marknadsföringsstrategier livsmedelsbutiker väljer att använda, för att stimulera konsumenter till köp av miljömärkta produkter inom dagligvaruhandeln. Metod: För att kunna besvara studiens syfte har en kvalitativ forskningsmetod valts i form av semistrukturerade intervjuer. LÄS MER

  2. 2. Store image perceptions

    Master-uppsats, Jönköping University/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Wikström Linus; [2015]
    Nyckelord :Store image; Customer satisfaction; Store Loyalty; Perception; Retail mix;

    Sammanfattning : Abstract Background The food retail business is characterized by fierce competition between a few large actors and low switching costs for consumers due to the similar offerings of the stores. In an oligopolistic market struc- ture like this it is critical for stores to create a loyal customer base in order to gain a competitive advantage. LÄS MER

  3. 3. Mot en hållbar livsmedelskonsumtion? : En kvalitativ studie om konsumenters attityd till att köpa ekologiska livsmedel.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Ellen Herrmann; Malin Lindholm; [2015]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Ekologiska livsmedel är idag ett allt mer debatterat ämne där majoriteten av den svenska befolkningen är positivt inställda till ekologiska livsmedel. Trots konsumenternas positiva inställning och den ökade marknadskommunikationen som de stora livsmedelsbutikerna bedriver idag är försäljningen av ekologiska livsmedel i Sverige fortfarande låg, endast 5,6 % av den totala livsmedelsförsäljningen. LÄS MER

  4. 4. Vad påverkar kunders val av butik inom dagligvaruhandeln? : En kvantitativ studie om butiksattributs betydelse för kundlojalitet inom Coop Forums butiker i Region Nord.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Annamaria Boström; Theresia Johansson; [2014]
    Nyckelord :Storeattributes; store image; store satisfaction; store loyalty; Coop Nord;

    Sammanfattning : Den svenska dagligvaruhandelns utveckling går mot fler etablerade stormarknader i utkanten av städer. Följderna blir att mindre butiker på landsbygden konkurreras ut och att kunder väljer handelsområden framför butiker i stadskärnor. LÄS MER

  5. 5. Supermarket Strategies : Kvalitativ studie av Ica Maxi, Coop Forum och Citygross konkurrensstrategier

    Kandidat-uppsats, Institutionen för informationsteknologi och medier

    Författare :Annie Fryxell; Emelie Melin; [2013]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER