Sökning: "Retail mix"

Visar resultat 1 - 5 av 49 uppsatser innehållade orden Retail mix.

  1. 1. Techno-economic analysis of Energy Storage as a Service business models for prosumers in France

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Alice Lacroix; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : One of the current challenges for developed countries is the transformation of the entire electricity system. Ambitious objectives of renewable energy penetration in the electricity mixare established to reduce the energy sector’s greenhouse gas emissions rate and reach sustainability goals. LÄS MER

  2. 2. Evaluating the potential of circular food waste management : A focus on insect feed utilization

    Master-uppsats, KTH/Hållbar utveckling, miljövetenskap och teknik

    Författare :Jenny Eliasson; [2023]
    Nyckelord :Circular economy; Circular Business Models; BSF; Mealworm; Barriers; Drivers; Cirkulär ekonomi; Circkulära affärsmodeller; Soldatfluga; Mjölmask; Barriärer; Drivkrafter;

    Sammanfattning : Approximately a third of all food produced globally is thrown away, causing both unnecessary environmental impact and unnecessary costs for producers and consumers. Food waste occurs in all steps in the supply chain, from primary production to retail stores, restaurants, and households. LÄS MER

  3. 3. Marknadsföringsstrategier Inom Dagligvaruhandel Under Hög Inflation : En Kvalitativ Studie

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Adris Ahmady; Maryam Mohammed; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel: Marknadsföringsstrategier inom dagligvaruhandeln under hög inflation Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Adris Ahmady och Maryam Mohammed Handledare: Peter Ek Datum: 2023-juni Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka marknadsföringsstrategier för företag inom dagligvaruhandel under en hög inflationstakt. För att bidra med ökad förståelse kring hur företagens marknadsföring påverkas, görs en jämförelse mellan strategier inom marknadsföring som företagen tillämpar under normala ekonomiska omständigheter och hur dessa förändrats eller påverkats under en ekonomisk kris, i detta fall en stigande inflation. LÄS MER

  4. 4. Anpassningar i kristider : En studie om småföretag inom detaljhandel

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jane Bergström; Mikaela Godring; [2023]
    Nyckelord :small business; economic crisis; customization; contingency theory; marketing mix; småföretag; ekonomisk kris; anpassning; contingency theory; marknadsföringsmix;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka de anpassningar som småföretag inom detaljhandeln i Visby innerstad gjort för att överleva de ekonomiska kriserna som pågått sedan 2019. Studien har för avsikt att undersöka vilka marknadsanpassningar småföretagen genomfört. LÄS MER

  5. 5. Making Sense of the Net Promoter Score (NPS) - A study of NPS' relationship to Word of Mouth, attitudinal loyalty and customer satisfaction, and what drives these mindset metrics

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning

    Författare :Christoffer Rodell; Theo Örtengren; [2022]
    Nyckelord :Net Promoter Score; Word of Mouth; Attitudinal loyalty; Associations; Mindset metics;

    Sammanfattning : Since Fredrick F. Reichheld introduced the Net Promoter Score (NPS) in 2003, it has become one of the most favored customer mindset metrics (MSMs) within business practice. Often, it is claimed to be an indicator of customer loyalty, satisfaction, and Word of Mouth (WOM). LÄS MER