Sökning: "Christoffer Rodell"
Hittade 2 uppsatser innehållade orden Christoffer Rodell.
1. Making Sense of the Net Promoter Score (NPS) - A study of NPS' relationship to Word of Mouth, attitudinal loyalty and customer satisfaction, and what drives these mindset metrics
D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledningSammanfattning : Since Fredrick F. Reichheld introduced the Net Promoter Score (NPS) in 2003, it has become one of the most favored customer mindset metrics (MSMs) within business practice. Often, it is claimed to be an indicator of customer loyalty, satisfaction, and Word of Mouth (WOM). LÄS MER
2. Svårigheter i att uppskatta synergier vid utländska företagsförvärv : En studie av svenska företags förmåga att uppskatta synergier
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : I studien undersöks om det är svårare för svenska börsnoterade företag att uppskatta synergier vid utländska förvärv. Undersökningen tillämpar eventstudiemetoden för att beräkna träffsäkerheten i företagens synergiestimat, men använder den på ett mindre underlag. LÄS MER