Sökning: "Graph Layout Generation"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Graph Layout Generation.

  1. 1. Kravbaserad layout - Algoritm för automatisk grafritning

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för informations- och kommunikationsteknik (ICT)

    Författare :Zimin Chen; Huan Xie; [2016]
    Nyckelord :graph drawing algorithm; constraints-based; Sugiyama framework; Force-directed layout; Grafritningsalgoritm; kravbaserad; Sugiyama-ramverk; kraftbaserad layout.;

    Sammanfattning : I den här studien utformas och implementeras en prototyp av ett automatiskt grafritningsverktyg. Under processen analyseras och evalueras flera välkända och viktiga algoritmer. Algoritmen som används i prototypen modifieras och förbättras för att uppfylla företaget FindOuts speciella krav. LÄS MER

  2. 2. Visualization of Code Flow

    Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :Yuri Stange; [2015]
    Nyckelord :Control Flow Graphs; Sugiyama Framework; Graph Layout Generation;

    Sammanfattning : Visual representation of Control Flow Graphs (CFG) is a feature available in many tools, such as decompilers. These tools often rely on graph drawing frameworks which implement the Sugiyama hierarchical style graph drawing method, a well known method for drawing directed graphs. LÄS MER

  3. 3. A Graph-Based Approach to Procedural Terrain

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för informations- och kommunikationsteknik (ICT)

    Författare :Vidak Mijailovic; [2015]
    Nyckelord :Terrain; real-time computer graphics; digital-cartography; graph-grammar; Perlin noise; diamond-square; Terräng; realtid datorgrafik; digital-kartografi; graf-grammatik; Perlin noise; diamond-square;

    Sammanfattning : Procedural terrain generation is a field that handles procedural, not by hand, generated realistic looking terrain for use in simulations, video games, movie special effects or art. It allows for creation of vast and far more detailed terrain than humans can create by hand. In this paper a new method for procedural terrain generation is presented. LÄS MER