Sökning: "E-post"

Visar resultat 1 - 5 av 496 uppsatser innehållade ordet E-post.

  1. 1. ATT GÖRA SIN RÖST HÖRD Hur fungerar tal-till-text-verktyg som skrivhjälpmedel för personer med afasi?

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för neurovetenskap och fysiologi

    Författare :Hanna Hansson; Magdalena Andersson; [2021-02-12]
    Nyckelord :afasi; automatisk taligenkänning; skrivande; tal-till-text-verktyg; digitala hjälpmedel; aphasia; automatic speech recognition; writing; speech-to-text-technology; digital assistive technology;

    Sammanfattning : This study aimed to investigate if speech-to-text-technology could facilitate writing for people with aphasia, and if there was a difference in dictation accuracy between two persons with aphasia and two persons without known neurological disease. Dictation accuracy is how correctly the speech-to-text-technology transcribed what was spoken. LÄS MER

  2. 2. Smakar kaffet lika gott på insidan av organisationen? : En kvantitativ enkätundersökning om Löfbergs internkommunikation

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet; Karlstads universitet

    Författare :Charlotte Elgtberg; Elin Ringqvist; [2021]
    Nyckelord :Internal communication; organization member; communication channel; organizational culture; Löfbergs; Internkommunikation; organisationsmedlem; kommunikationskanal; organisationskultur; Löfbergs;

    Sammanfattning : The mainstay of a successful organization is a well-functioning internal communication. Good internal communication creates a positive environment, togetherness, and community within the organization. LÄS MER

  3. 3. "Det är liksom UT som gäller" : En kvalitativ studie om hur lärare i idrott och hälsa i årskurs 7-9 tolkar och bedömer ett kunskapskrav gällande friluftsaktiviteter

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för rörelse, kultur och samhälle; Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för rörelse, kultur och samhälle

    Författare :Ylva Berg; Sannimaria Nymark; [2021]
    Nyckelord :friluftsliv; bedömning; outdoor education; kunskapskrav; skola;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställningar Syftet med studien är att få en djupare förståelse för hur lärare i idrott och hälsa i årskurs 7-9 tolkar och bedömer kunskapskravet ”eleven planerar och genomför friluftsaktiviteter med viss/relativt god/god anpassning till olika förhållanden, miljöer och regler” (Skolverket, 2011, s.51) samt vad lärarna upplever påverkar sina möjligheter att behandla kunskapskravet. LÄS MER

  4. 4. Lärare läser högt : En kvantitativ analys av lärares val av och arbete medhögläsningsböcker

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier; Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Jenny Roos; Olsson Anna; [2021]
    Nyckelord :skönlitteratur; högläsning; lågstadiet; svenska; didaktik;

    Sammanfattning : Detta är en kvantitativ enkätstudie med intentionen att undersöka hur lärare i årskurs F-3 arbetar med högläsning av skönlitteratur. Syftet med studien var att undersöka vilka faktorer lågstadielärare tar hänsyn till när de väljer högläsningsböcker och hur lärare arbetar med högläsning i klassrummet med eleverna. LÄS MER

  5. 5. Språk är inte bara ord, det är mycket mer. : En studie om förskollärares strategier i undervisning och lärmiljöns utformning, i syfte att stimulera barns språkutveckling.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för konst, kommunikation och lärande

    Författare :Julia Lindberg Karlsson; [2021]
    Nyckelord :Lärmiljö; Språkstimulering; Språkutveckling; Strategier; Undervisning.;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att ge kunskap om vilka strategier förskollärare använder sig av i undervisningssituationer för att stimulera barns språkutveckling. Syftet är också belysa hur förskollärare stimulerar barns språkutveckling i förskolans lärmiljö. Utifrån ett sociokulturellt perspektiv utformades studiens tillvägagångssätt. LÄS MER