Sökning: "diamond-square"
Hittade 5 uppsatser innehållade ordet diamond-square.
1. Procedurell terräng generering : Perlin Noise mot Diamond-square inom framkomlighet och exekveringstid
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Målet med projektet är att jämföra algoritmerna Perlin noise och Diamond-square för procedurell terränggererering inom exekveringstid och framkomlighet. Projektet implementerades i Unity i form utav ett editor-verktyg som både genererar terräng och utför diverse tester. LÄS MER
2. Procedurell generering av terräng Perlin noise eller Diamond-Square : med fokus på exekveringstid och framkomlighet
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : .... LÄS MER
3. Procedurell generering av terräng Perlin noise eller Diamond-Square : med fokus på exekveringstid och framkomlighet
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : .... LÄS MER
4. “…my insides were like a house…” : A Study of Body and Space in Mercè Rodoreda’s La Plaça del Diamant
Magister-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för kultur och estetikSammanfattning : The present thesis is a study of how body and space interrelate in the novel La Plaça del Diamant (1962) by the Catalan writer Mercè Rodoreda (1908-1983). I will in the following argue that these relations are important effects of the literary form of the novel and study how they produce a certain form of subjectivity. LÄS MER
5. A Graph-Based Approach to Procedural Terrain
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för informations- och kommunikationsteknik (ICT)Sammanfattning : Procedural terrain generation is a field that handles procedural, not by hand, generated realistic looking terrain for use in simulations, video games, movie special effects or art. It allows for creation of vast and far more detailed terrain than humans can create by hand. In this paper a new method for procedural terrain generation is presented. LÄS MER